reklama

3459V GTA3 - Asked & Answered Kody i ciekawostki | PC 17.09.2014 przez Kubixxx
Encyklopedia: GTA III | Tagi: 9/11 Asked & Answered Claude Darkel GTA III

GTA3 - Asked & Answered

Z okazji wydania Grand Theft Auto III: 10 Year Anniversary Edition na urządzenia mobilne, Rockstar odpowiada na pytania użytkowników dotyczące bohaterów owej części. W pierwszym wydaniu "Asked & Answered" dowiemy się min. dlaczego Claude Speed nic nie mówi, co się stało z Marią oraz dlaczego Darkel nie pojawił się w grze.

CLAUDE 

CrazyNiko187
Claude od zawsze miał być cichy?
 
SCORPIO7188
Claude jest niemową czy osobą, która nie rozmawia? Pamiętam jak CJ nazywał go niemową w czasie wyścigu w San Andreas.
 
XxMETALMONSTERxX
Dlaczego Claude nic nie mówi? Chodzi mi o to, że on nie reaguje nawet jak się pali.
 
Rockstar:
To teraz może wydawać się oczywiste że wszyscy ludzie powinni mówić w grach ale w roku 2001 nie był to priorytet, na pewno nie w grze z otwartym światem. Robiliśmy wtedy dużo projektów i zdecydowaliśmy że NPC powinni rozmawiać a my musieliśmy dojść do tego co zrobić żeby potrafiły rozmawiać. (wykorzystaliśmy cutscenki z motion capture, coś co nigdy wcześniej nie zostało zrobione, przynajmniej nie na taką skalę. Zdecydowaliśmy więc, że bohater nie będzie mówił. Częściowo dlatego, żeby ludzie szybko rozpoznawali go, lecz głównie dlatego że mieliśmy tak wiele innych problemów do rozwiązania i to nie wydawało się poważnym problemem. Zaczęliśmy dyskutować o dodaniu głosu głównemu bohaterowi podczas pracy nad Vice City, ale to było dużo pracy. Podczas gdy struktura GTA3 mogła wydawać się oczywista lub naturalna teraz, a korzystanie z cutscenek stworzonych w silniku gry wyglądają jakby to była łatwizna, to niestety rzeczywistość była inna. W 2001 roku robiliśmy to po raz pierwszy. Musieliśmy się wszystkiego nauczyć. 
No i w San Andreas, CJ nazywa Claude'a niemową ponieważ nic nie mówił a dla CJ'a było to niepokojące. 
 
D.E.LB
Rzućcie trochę światła na ten film i powiedzcie czy to rzeczywiście jest głos Claude'a z wersji beta http://www.youtu(...)s2w40SyA
 
Liberty_King
Faktycznie, słyszałem krzyk Claude'a, kiedy upadał z większej wysokości lub tonął w morzu. Także to jest ciekawe http://www.youtu(...)_SF596HE W 18 sekundzie wydaje się że Claude mówi "Wysiadaj z samochodu". Wydaje się że miał głos w pewnym momencie, to naprawdę tajemnica :D
 
fan_GTA
Na jednym z filmów wersji bety GTA III, Claude mówi "Wysiadaj z samochodu". Jakie były przyczyny, że Claude nie powiedział żadnego słowa?
 
Rockstar:
To jest fałsz. To jest stary kawałek gameplay'a, na pewno, ale uważamy że głosy zostały dodane w późniejszym czasie przez kogoś innego. Nie planowaliśmy aby Claude mówił a nawet nie projektowaliśmy tego przed Vice City.
 
ARMORALLL
Czy po ostatniej misji Claude mówi "Kiedy helikopter w końcu został zestrzelony, fajerwerki były lepsze on na czwartego lipca"? Zawsze mnie to zastanawiało.
 
Rockstar:
Nie - To był świadek zdarzenia, który opowiadał o tym w radiu.
 
Vortex94
Kto był inspiracją dla postaci Claude'a? Bardzo lubię jego postawę. Cichy ale zabójczy.
 
Rockstar:
Nie było raczej żadnej inspiracji - po prostu spodobał nam się pomysł silnego, cichego zabójcy, który byłby zestawiony ze wszystkimi gangsterami na jego drodze w zabawny sposób. On wydaje się silniejszy i pod kontrolą, kiedy oni wydają się słabsi i szaleni.
 
-AlSar-
Możecie nam powiedzieć więcej o życiu Claude'a?
 
Dapunkilla
Jaka jest historia Claude'a? Na przykład jego nazwisko, krewni? Skąd on jest? A może nawet krótka biografia?
 
Rockstar:
Jest rabusiem z hałaśliwą i psychotyczną dziewczyną. Trudno więcej powiedzieć. Zdecydowanie włóczęga z zachodniego wybrzeża, nowy w Liberty City. Nazwisko Speed może należeć do niego lub nie...

MARIA

 
Dapunkilla
Czy Claude zabił Marię?
 
nikobelic2500000
Na koniec Grand Theft Auto 3, czy Claude faktycznie zastrzelił Marię?
 
Rockstar:
Nie jesteśmy tego pewni. Niektórzy sądzą, że to zrobił, a niektórzy uważają, że nie. Oczywiście w pierwotnej wersji scenariusza, Maria miała dłuższe już naprawde denerwujące mowy, ale ktoś w dziale audio mądrze położył temu kres. Co to oznacza dla Marii, nikt nie wie.
 
Dapunkilla 
Co się stało z losem Claude'a? Zginął w erze GTA III czy nadal żyje?
 
Rockstar:
Na pewno nie jest martwy. Co się jeszcze z nim stało, nie wiemy.
 
therealtreefitty
Jak zmieniał się wygląd Claude'a w czasie projektowania i tworzenia?
 
Rockstar:
Zmienialiśmy jego wygląd wiele, wiele razy, aż byliśmy szczęśliwi - zwykle rzeczy takie jak waga, twarz, ubrania.
 

DARKEL

 
BenDeR.
Darkel, bardzo dziwna postać.. Jego zdjęcia dostępne są na oficjalnej stronie GTA III. Jego imię pojawia się również w broszurce GTA III. Słyszałem gdzieś że miał dać pewnego rodzaju misje "rampage-like". Jaki był dokładnie jego cel. Dlaczego nie pojawił się w finalnej wersji gry?
 
GTAOVER9000
Hej Rockstar... Powiedzcie mi, jeżeli możecie. Czy to prawda, że usunięta postać z Grand Theft Auto III o nazwie Darkel była rosyjskim komunistą?
 
11205885
O co było całe zamieszanie z Darkelem? Czy rzeczywiście była tam misja, gdzie wysadzaliśmy autobus szkolny pełen dzieci?
 
Tbirdsc
Kim był Darkel?
 
Rockstar:
Darkel był po prostu szalonym człowiekiem, który dawał wam tak samo szalone misje. Zostały one usunięte kilka miesięcy przed ukończeniem prac nad grą, oraz na długo przed 9/11 (Ataki terrorystyczne na m.in. WTC) ponieważ nie były wystarczająco dobre jak reszta gry i były trochę dziwnie. Zaczęliśmy z 5 misjami i powoli ucinaliśmy wszystko. Gdy zostały tylko dwie, postanowiliśmy usunąć resztę. Ta postać nie współgrała z innymi.
 
W żadnej misji naszym zadaniem nie było wysadzenie autobusu pełnego dzieci, chociaż to zabawna plotka!
 
Etoddgta
Czy kiedykolwiek zobaczymy misję Darkela w wersji beta?
 
Rockstar:
Nie. Chłopaki z Rockstar North są zbyt zajęci pracą nad przyszłymi projektami aby kiedykolwiek dowiedzieć się jak naprawić te stare nieskończone misje i pozwolić im działać.
 

INNE POSTACIE

SammiiDoogles
Istnieje wiele odniesień do postaci i marek z GTA III (np. El Burro graffiti w Liberty City) w GTA IV, ale wszystkie postacie (inne niż Lazlow) rzeczywiście istnieją w obu "uniwersach"? Jeżeli tak jest to gdzie udał się Donald Love? Wskoczył do świata GTA IV? Zakręcone! Czy te dwa uniwersa są kompletnie odrębne? Rozumiem że to prawie nie ma żadnego sensu mieć dwa miasta Liberty City, ale czy jest jakiś sposób abyśmy zobaczyli znowu postacie z GTA III? GTA IV miało kilka niesamowitych postaci ale niektóre z ery III są po prostu niezapomniane.
 
Rockstar:
El Burro jest wymieniony i był wymieniony także w GTA 1 więc to celowy zabieg, że skrzyżowaliśmy uniwersa - światy które są interpretowane różnorako. Jako 2D, 3D i wysoka jakość. Dlatego kilka marek, radio czy bohaterowie mniej ważni istnieli w dwóch światach, lecz 3-wymiarowe postacie już nie. To jest logiczne wyjaśnienie (o ile można je nazwać logicznym). Nie wierze w że postacie w GTA III mogą istnieć w świecie GTA IV.
 
FeelThePayne
Dlaczego Ray miał taką paranoję? Lol < Głosu tej postaci użyczał Robert Loggia. WOW!
 
Rockstar:
Był ugiętym policjantem, który wiedział że szczęście jest blisko lecz doszło do nieszczęśliwego końca - to nie czyni z nikogo paranoika
 
VladTheZenga09
Facet z kijem baseballowym na artworku... Kto to jest? Jestem pewny, że to nie jest Toni Cipriani, ponieważ na artowrku ma ręce w kieszeni.. Myślę że to dwie inne postacie.. przynajmniej dla mnie..
 
eat-THE-phoenix
Z okazji 10 urodzin GTA III, postanowiłem dokopać się do gry i zagrać w nią ponownie jak za dawnych czasów. Jednak za każdym razem jak spojrzę na okładkę, facet z okularami i pistoletem zawsze mnie zastanawia...
Kim jest ten facet w okularach który wyraźnie widnieje na okładce, instrukcji i loading screenach?
 
Rockstar:
Jest to postać z wczesnych concept artów wykonanych przez jednego z dwóch artystów koncepcyjnych Rockstar North Ian'a McQue. Stephen Bliss (jeden z ludzi który ilustruje okładki GTA) polubił to i wykorzystał tą postać w grze. Byliśmy mniej zainteresowani sztuką ukazania bohaterów jak uchwycenia klimatu gry - dlatego niektóre z postaci w artworkach nie są postaciami z gry. Naprawdę nie sądziliśmy że postacie będą tak wielką sprawą, do czasu gdy gra została wydana.

9/11

VBProject
Czy wycinaliście wszelkie misje lub inne rzeczy po 9/11?
 
gtaencyclopedia (przez Twitter)
Jakże inne byłoby GTA III, gdyby nie doszło do zamachów 11 września?
 
Rockstar:
Około 1% inne. Usunęliśmy tylko jedną misję która odnosiła się do terrorystów. Dokonaliśmy również kilka kosmetycznych zmian - detale samochodów, dialogi pedów, w radiu itp. Gra wyszła w bardzo krótkim czasie po zamachach. Największa zmianą była okładka Amerykańskiej wersji gry (US), która była miksem wcześniejszych okładek, co stało się naszym stylem - bo w poprzedniej wersji (która została opublikowana jako okładka Europejskiej wersji gry) czuliśmy, że było to zbyt surowe po 9/11. Wszystkie większe pogłoski są zabawne, lecz nie możliwe było osiągnięcie celu w tak krótkim czasie.
 
CrazyNiko187
Są jakieś szanse że zobaczymy w GTA3 wszystkie usunięte rzeczy po 9/11?
 
Rockstar:
Nie. Jak wyżej. Tak naprawdę to nie były wielkie zmiany - tylko jedna misja i inne niż pewne powierzchniowe i kosmetyczne szczegóły.
 
Magic_Al
Gra została wydana tylko 41 dni po zamachach. Wiadomo, że w ostatniej chwili zmiany zostały wprowadzone do gry z powodu traumatycznych sytuacji w tamtym czasie. Niektóre z nich są znane, takie jak pojazdy policji, które zostały zmienione (ich wygląd przypominał Nowojorskie radiowozy NYPD). Lecz nie wszystkie pogłoski dotyczący większych zmian ucichły. Na przykład: autobusy szkolne i dzieci w Liberty City, które został usunięte. Liberty City miało mieć również bliźniacze wierze, które jednak zmieniono w plac budowy a Donald Love został zabity wskutek uderzenia samolotu w budynek. Zostało to zmienione i po prostu zniknął. Wielkie zmiany wydają się mało prawdopodobne do zrobienia w 41 dni biorąc pod uwagę Rockstar New York, które było dosłownie w strefie działań wojennych. Ich zadaniem było przetestowanie gry na czas. Raz na zawsze, możecie ukazać listę, co zostało zmienione po 9/11 i obalić wszystkie najbardziej śmieszne plotki dotyczące tej sytuacji?
 
Rockstar:
O ile pamiętamy, lista zmian pojawiła się wyżej - inne rzeczy to nonsens.

GHOST TOWN

tytiyuiyitytiy
Czy miejsce na początku, gdzie ma miejsce napad na bank jest częścią Liberty City? Czy może jest to część innego miasta?
 
Rockstar:
Tak - to jest część Liberty City.
 
bcinvestor1
Jest jakaś nazwa wyspy wyjętej z gry o nazwie "Jakota Island", o których mowa w grze jako "Ghost Town"?
 
Rockstar:
Nie braliśmy wyspy spoza gry. Zawsze były tylko trzy. Uważamy, że to co ludzie określają jako "ghost town" jest małym obszarem miasta, który zbudowaliśmy dla sceny napadu na bank na samym początku gry. Nigdy nie miało imienia ale chcieliśmy oddzielić to od mapy świata więc zbudowaliśmy kilka ulic unoszących się w przestrzeni zakładając, że nikt ich nie znajdzie. Zauważyliśmy, że ktoś zbudował most (mod do gry) dzięki któremu możemy tam teraz jeździć - niesamowite...

DODO

Blazinbash
Czy Dodo było w ogóle przystosowany do lotu? Nie zrozumcie mnie źle. Ja i moi koledzy spędziliśmy wiele godzin zabawy próbując sprawdzić, kto potrafi najdłużej latać samolotem z podciętymi skrzydłami przed upadkiem do morza.
 
CrazyNiko187
Czy Dodo miało być rzeczywistym samolotem? Czy też jego rozpiętość skrzydeł została skrócona z uwagi na 9/11? (Wiem, że można nim latać lecz trzeba poćwiczyć.)
 
Christobell46
Jak to się stało, że samolot Dodo w GTA3 nie potrafi latać?
 
Rockstar:
Tworzyliśmy grę opartą na jeździe samochodem i strzelaniu - nawet takie połączenie rozgrywki było bardzo, bardzo radykalnym posunięciem w tamtym czasie. Dodo nigdy nie miało być pilotowane, na pewno nie zostało uziemione po 9/11 - to była tylko zabawna rzecz. Ludzie oszaleli gdy znaleźli wiele bugów, które pozwoliły im latać!

INNE PLOTKI, USUNIĘTE TREŚCI I TAJEMNICE

 
BenDeR.
Tunele w Shoreside Vale, tyle spekulacji powstało na ich temat. Wydają się być zamknięte 24/7 ze względu na prace budowlane. Czy pierwotnie prowadziły gdzieś te tunele czy po prostu designerzy byli zbyt leniwi aby je skończyć, ha!
 
Vortex94
Dlaczego tunel w północnej części Shoreside Vale jest zablokowany?
 
CrazyNiko187
Tunel w Shoreside Vale, był tylko dla wyglądu?
 
Rockstar:
Nigdy nie miało być coś po drugiej stronie tunelu, stworzyliśmy go aby uczynić Liberty City pewną częścią świata, który ma swoją kontynuację poza fizycznym światem gry. To coś co popychaliśmy na różne sposoby. Stwarzaliśmy świat w którym gracz odnosił wrażenie, że jest częścią czegoś większego. Tunel ten był jednym z pierwszym kroków w tym kierunku.
 
WolfRogers
W ukrytym miejscu w menu GTA III w wersji na PC jest opcja dotycząca gry wieloosobowej. Czy było to planowane w Grand Theft Auto III i dlaczego zostało to usunięte?
 
Rockstar:
Myśleliśmy nad dodaniem trybu wieloosobowego z powrotem ale nigdy nie posunęliśmy daleko w tej kwestii. W tamtym czasie zdecydowaliśmy się tworzyć Vice City zamiast poświęcać wielki zespół ludzi do multiplayera. Nie czuliśmy, że to może tak naprawdę być wystarczające. Kiedy w końcu stworzyliśmy grę wieloosobową, chcieliśmy rywalizować z zabawą i doświadczeniami z trybu dla jednego gracza a to niestety nie było możliwe jeszcze przez dłuższy czas. 
 

MUZYKA/DŹWIĘK/DIALOGI

tytiyuiyitytiy
Kto napisał linię dialogową dla przechodniów "My mother's my sister"?
 
jesse45
Kto pracował nad "My Mother is my Sister"
 
Rockstar:
Ha - Szczerze mówiąc nie jesteśmy pewni - wszyscy razem pracowaliśmy nad tym i jest nad zbyt wielu aby znaleźć tą osobę.
 
OrIGInalPyRO
Skąd się wziął dziwny dźwięk (nazywany "squish" czyli dźwięk siekania itp. ), który usłyszymy biegnąc obok przechodnia? (popychając go)  To zawsze mnie śmieszy.
 
Rockstar:
Dźwięki pieszych składają się z wielu innych kombinacji, które nagrywał na żywo Audio Designer z Rockstar North, Allan Walker. (Producent muzyczny Rockstar North Craig Conner mówi, że to przypominało rozdrabnianie owoców i surowego kurczaka w kabinie do nagrań) Potem zostały dodane warstwy kilku dźwięków z naszej biblioteki SFX.

ETCETERA

Po lewej: Wczesny screen pokazujący autobus szkolny, który został usunięty oraz bardziej komiksowe rysy postaci. Po prawej: Screen z finalnej wersji gry na PlayStation 2 wydanej w 2001 roku.
 
 
Bruciesautos
Dlaczego grafika z bardzo wczesnych screenshotów przypomina komiskową?
 
Rockstar:
Zanim rozpoczęliśmy na dobre tworzenie otoczenia, stworzyliśmy kilka różnych wyglądów. Niektóre z nich zostały wydane w okresie rozwoju. Bawiliśmy się ze stylem kreskówkowym, wyciągnęliśmy z niego całkiem sporo.
 
cannoman5
Czy to prawda, że wygląd i głos sprzedawcy z Ammu-Nation należał do Dana Houser'a?
 
Rockstar:
Nie, nie prawda. Jednak wygląda dość podobnie do niego, jak krewny. (głos jest inny)
 
Luc de Mooij (przez Facebook)
Jakie jest cannoli w Marco Bistro? 
 
Rockstar:
Okropne! Czerstwe jak diabli..

PYTANIA DOT. WCZESNEGO ROZWOJU GRY 

Jamie Press (przez Facebook)
Jaki wielki jest scenariusz dla całej serii GTA? Jaką grubość ma najnowszy? Jak były tworzone scenariusze? Również czy możecie rozważyć wydanie owych scenariuszy? Dzięki :) Nie mogę się już doczekać GTAV!
 
Rockstar:
Scenariusze są długie. Bardzo długie. I wydaje nam się, że są one coraz większe wraz z każdą kolejną grą z serii Grand Theft Auto. Obrazek niżej pokazuje scenariusz GTA III oraz GTA IV. Już chyba wiesz o co mamy na myśli.
 
 
Po lewej stronie widzimy scenariusz do GTA III wraz z liniami dialogowymi. Po siedmiu latach z  prawej strony o wiele grubszy scenariusz do GTA IV
 
r e k l a m a

Komentarze (4) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 20
JJelloy (Poziom: 20) dodano: 17.09.2014, 17:21
Czemu odświeżyliście starego newsa ?
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
Kubixxx do JJelloy (Poziom: 51) dodano: 17.09.2014, 17:35
Nie odświeżyliśmy.
Stronę co chwila uzupełniamy w nowe newsy i informacje, nie tylko z GTA V.
Ten artykuł wprawdzie pisałem dla innego portalu, lecz jest mojego autorstwa i swobodnie mogę go przenieść tutaj.
Taka porcja informacji na temat Grand Theft Auto III to dość cenna lektura dla każdego fana serii. A&A zostało opublikowane w roku 2011 i odpowiada jak sam widzisz na cenne pytania fanów. Oczywiście mogłem ustawić publikację z datą wstecz ale po co? Taki news będzie widoczny przez kilka dni na głównej (a Wy macie możliwość przeczytania dość ciekawych odpowiedzi Rockstara na temat GTA III) a potem zniknie w archiwum newsów ;)
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 16
Grzegorz Plaskacz do Kubixxx (Poziom: 16) dodano: 17.09.2014, 20:05
A podasz link do reszty?
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 27
adrianhonda1 (Poziom: 27) dodano: 21.09.2014, 19:56
Ze scenariuszem to coraz bardziej jest rozwijany z czasem. W GTA III jest 68 misji. Z tego co wiem, najczęściej postacie mówiły w czasie przerywników, np. żeby zlecić zadanie. Dalej, w San Andreas jest 113 misji, gdzie dialogi są nie dość że w scenkach, ale podczas samej rozgrywki, gdzie przykładowo podczas jazdy samochodem Sweet rozmawiał z CJ'em, lub podczas spaceru po Groove. W IV jeszcze są 2 końcówki (jeżeli można tak określić) i wychodzi, iż trzeba jeszcze dopisać kilkadziesiąt linijek dialogu więcej. Jeszcze trzeba mieć talent do pisania, by postacie typu Ryder były postaciami często komicznymi, gdzie coś strzeliły śmiesznego lub coś innego śmiesznego zrobiły, a nie żałosne.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

SHOUT

Znaków: 0 z 300 | Regulamin shoutboxa

Wszystkich wpisów: 18160

GTA

Zobacz więcej   

quizy ?

Lp Nick Quizy Odp Pkt
1.  rekinowy 31 417/465 90,35
2.  EagleOfL... 27 385/405 88,86
3.  RAFkin 36 412/539 88,22
4.  adi55500... 36 401/554 86,97
5.  Wookie1 31 389/465 86,74
6.  KyloHims... 34 389/525 85,71
7.  EngineV8 33 379/494 84,85
8.  Brus 34 377/509 84,44
9.  Cityzen3... 33 355/494 81,94
10.  Wichu 29 341/435 81,22
Zobacz pełen ranking

quizy ?

Lp Nick Dod Odp Pkt
1.  hoger 141 438 2301
2.  Majek 28 436 1504
3.  Wookie1 16 424 1384
4.  Zembu 8 431 1349
5.  Mazi150 4 438 1342
6.  Kettger 4 436 1336
7.  Majkela 2 436 1322
8.  Mr_White... 6 425 1317
9.  RAFkin 1 436 1315
10.  KyloHims... 0 436 1308
Zobacz pełen ranking

GTA

Zobacz więcej   

Znajdź nas w sieci



X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.