reklama

Blog użytkownika omosquito

257VCo Rockstar może jeszcze ulepszyć? 18.11.2018, 01:33 przez omosquito

Jak wszystkim wiadomo to studio Rockstar wyznacza nowe trendy w świecie gier. Czy jest cokolwiek co mogliby zapożyczyć od innych producentów?

 

Pierwsza gra z serii GTA jeszcze gdy było ono tworzone przez DMA wprowadziło do świata wirtualnej rozrywki wiele nowości. Wielki otwarty świat. Stacje radiowe oparte na tym jaką płytę CD mamy aktualnie włożoną do napędu. Dynamicznie zatrzymująca się muzyka gdy wychodziliśmy z samochodu. Wszechobecna "rozwałka". Inni producenci mogli się tylko uczyć. GTA 2 przyniosło nam tylko udoskonalenie tego co znaliśmy. GTA 3 dało nam pierwszy w historii wielki otwarty świat z genialną w tamtych czasach oprawą graficzną. Vice City to znowu genialna fabuła oparta na świetnych filmach i jeszcze lepszej muzyce. Inni producenci mogli tylko z zazdrością spoglądać na poczynania "Gwiazd Rocka". Po tych grach już nic nie było takie samo. Każdy próbował, jednak nikt nie potrafił przebić Braci Houser.

 

Mafia wprowadziła genialną opowieść, co zmotywowało R* do pracy. Ich odpowiedź? GTA SA i dobicie konkurencji genialną, do dzisiaj uważaną za jedną z najlepszych historią Nicko Bellica. Poprawka jeszcze lepszą opowieścią w Red Dead Redemption. Następnie ktoś w siedzibie R* pomyślał, że skoro są najlepsi na rynku fabularnym to dlaczego by nie spróbować na płaszczyźnie Online? Efekt to 100 milionów sprzedanych kopii GTA 5. 

 

Czy od chłopaków z R* powinniśmy wymagać jeszcze więcej? Tak, powinniśmy, jak nam odpowiedzieli? RDR 2 i zupełnie nowe podejście do gry wideo. Nie pozostaje nic tylko czekać na GTA 6. Czego moglibyśmy tym razem oczekiwać po tych geniuszach? Może jest coś co mogliby podpatrzeć od konkurencji?

 

Pierwsza i najważniejsza rzecz do poprawki to oczywiście antycheat w Online na PC. To co dzieje się obecnie woła o pomstę do nieba. Jak dla mnie warto by dać trochę władzy graczom w tej kwestii. Wystarczyłoby spojrzeć w statystyki wyodrębnić grupę graczy GTAO, którzy mają nabite po kilka tysięcy godzin gry. Których zgłoszenia cheaterów się najczęściej sprawdzały i dać im władzę banowania nieodwołalnego. Coś czuję, że takie podejście momentalnie wyeliminowałoby oszustów z GTAO. 

 

Uczepię się na wstępie Online, ponieważ tutaj jest najwięcej do poprawy. Druga rzecz to system proponowania map. Niech mi ktoś wytłumaczy, dlaczego po rozegraniu wyścigu kaskaderskiego są proponowane już tylko kaskaderki, a po rozegraniu wyścigu ulicznego, mamy do wyboru całą masę śmieciowych map? To jest największa bolączka ludzi, którzy chcą się pościgać. Jest to wręcz tragiczny system. Ktoś wybrał wyścig uliczny? Dajmy mu 5 ulicznych i jedną losową mapę. Wybrałeś DM? Dajmy mu 5 DM i jedną losową mapę. Gdybym zobaczył coś takiego w nowej odsłonie GTAO skakałbym z radości.

 

Następną bolączką GTAO jest tzw. FPS Boost. Nawet Bethesda w Falloucie 76 zauważyła, że jest to chora sytuacja, że gracz z większą ilością FPS ma przewagę i wprowadziła limit 60 FPS. Jest to banalne rozwiązanie, jednak jakże sprawiedliwe. Ile osób gra w 120 czy 144 Hz? Może jakieś 10%. Czy dla tak znikomej grupy warto poświęcaj komfort gry całej reszty ze słabszymi komputerami? Jeśli wyeliminowanie FPS Boost'a wymaga gigantycznego nakładu pracy i pieniędzy to właśnie zablokowanie Online na 60 klatek jest tutaj najlepszym z możliwych rozwiązań. Jak FPS'y wpływają na rozgrywkę w dzisiejszym GTAO możecie obejrzeć poniżej.



 

Zostawmy już może znęcanie się nad Online. Popatrzmy na fabułę. Jakie ciekawe mechaniki byśmy tutaj widzieli? Czy to co jest obecne w grach R* da się jeszcze jakoś poprawić? Po tym co zobaczyłem w RDR 2 nawet nie chcę nic sugerować. Gdy zobaczyłem tą grę oniemiałem. Jest wręcz fantastyczna. Wszystko jest w niej wręcz genialne. Jedyne czego mogę życzyć studiu R* to utrzymanie tego poziomu. Jednego tylko nie wiem. Jak zaimplementować ten żyjący świat, te wszystkie naturalne zachowania NPC do GTA. W RDR mamy dużo mniej tłumu na ulicach, potrzeba mniej mocy obliczeniowej. W RDR mamy na oko jakiś 1000 NPC. W GTA byłoby ich minimum 100 razy więcej. Jaka maszyna to uciągnie? Jednak marzenia pozostaną. Może się to uda.

 

Czy jest coś co można zapożyczyć od innych deweloperów? W RDR mogliśmy to zaobserwować na przykładzie tropienia. Była to kopia systemu z Wiedźmina 3.  Czy to źle? Ależ skąd! Tego nie da się zrobić lepiej :) Czy można skopiować coś z serii Assasin Creed? OBY NIE! Czy można skopiować coś z serii Watch Dogs? OBY NIE! Czy można podpatrzyć coś od CD Project? OBY TAK! Bliżej niż dalej jest premiera Cyberpunka. Przypuszczam że nasi rodacy zaskoczą nas czymś świeżym tak jak to zrobił R* w RDR 2. Niech podglądają i zrobią następną grę generacji!

.....
Blog konkursowy


Oceń notkę:
+ +2 -
r e k l a m a

Komentarze (3) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 33
sabaru (Poziom: 33) dodano: 15.12.2018, 16:14 | Edytowano 1 raz. Ostatnio: 15.12.2018, 16:16
Ja bym w GTA V cały multi zbudował od nowa i nieco pod innym kontem poszedł. Chodzi mi tutaj głownie o swobodną grę. Ostatnio sobie wjechałem żeby mój samochód lekko przerobić, a tu nagle wparował za mną jakiś ziomek i moją brykę rozwalił w dromony mak i to właśnie podczas montowania części. Powinny być jakieś strefy gdzie nie da się zniszczyć czyjegoś samochodu czy rozwalić postaci.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[178.235.***.***]
SansiroPOLSKA do sabaru (Poziom: ) dodano: 17.12.2018, 15:51
Kąt.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 11
Bartosz Buczkowski (Poziom: 11) dodano: 23.12.2018, 02:08
W nawiązaniu do pytania w tytule. Patrząc na to co rockstar zrobił z GTA Online lepiej żeby już nic nie ulepszali...
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
omosquito

omosquito

Poziom: 54

Ranking: 3

PD: 21297

Platformy

PC (Windows)

O sobie

Od maja 2016 miesiąc w miesiąc w top 5 rankingu GTASITE.... Kurde weźcie mnie zabijcie. Czas na odpoczynek. Niech inni się wykażą :)

Imię i nazwisko: Daniel

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 31 lat

Dołączył: 16.03.2016

Miasto: Toruń

Dałem plusów/minusów: 327/31

Otrzymałem plusów/minusów: 395/38

Napisałem komentarzy: 1059

Osiągnięć zdobyłem: 66/142 (46%)

Oceniłem gier: 6

Napisałem blogów: 25

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 0

Aktualnie gram w: GTA Online

Gram/Mam: 1 tytuł

Ukończyłem: 6 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.