reklama

Blog użytkownika Warfikus

183VGTA Online Królowie Areny #1 Sasquatch (aktualizacja) 21.12.2018, 14:26 przez Warfikus
Encyklopedia: GTA Online

Sasquatch, czyli jak opanować wielkiego Monster Trucka…
 

Sasquatch, czyli jeden z nowych pojazdów dostępny w aktualizacji Arena Wars to ogromny Monster truck o dużym potencjale na nowych trybach toczonych na arenie, jednak i na sesji swobodnej potrafi znaleźć zastosowanie, jakie? Wszystkiego dowiecie się w dalszej części artykułu.

 

Tak...., duży chłopiec... (rzecz jasna chodziło o tego z tyłu :D)

 

CZĘŚĆ 1: PRZEBUDZENIE MOCY

Zanim przebudzimy naszego kamrata do życia, potrzebujemy "dawcy", z którego stworzymy tą piekielną maszynę, w tym celu potrzebujemy odpowiedniego mechanika i pojazdu, tego pierwszego dostajemy za zakup garażu w arenie, który standardowo składamy wedle uznania jak inne biznesy, sprawa jest prosta, wchodzimy w internet i od razu wyświetli nam się nowa strona Arena Wars na której znajdziemy 3 zakładki, dokładnie temat poznacie tutaj: http://gtasi(...)jny.html , nas interesuje dziś omawiany pojazd.

Strona proponuje zakup Rat Trucka z którego stworzymy naszego potwora, jednak nic bardziej mylnego, sprytny R* chce nas naciągnąć na dodatkowe astronomiczne kwoty DOPŁACAJĄC do biznesu za wersje pojazdu bez rdzy!, możemy w łatwy sposób znaleźć bardziej korzystną ofertę...

Ło Panie...

Jak widzimy na ofercie SAASA możemy znaleźć łudząco podobny z nazwy pojazd, który również zaliczy się do modyfikacji, nie tracąc cennego czasu zakupujemy go i czekamy na transport do garażu w Arenie.

A kto powiedział że nie można mieć dwóch? Rat trucki po modyfikacji w Sasquatcha

 

Standardowo wsiadamy do bryki i poddajemy ją do modyfikacji, mamy do dyspozycji przerobienie Trucka na trzy warianty:

-Apokalipsa

-Szok

-Koszmar

POMIJAMY wersje Szok, na wstępie powiem że nawet jak bardzo podoba się komuś futurystyczna wersja, jest ona o wiele gorsza od dwóch pozostałych, czemu? nie będzie nam zapewniała takich profitów jak np. kuloodporność, którą omówię w dalszej części artykułu.

Co zainstalować żeby wpłynęło na skuteczność? pomijając elementy ozdobne mamy do dyspozycji w dziale Nadwozie elementy  pancerza, lekki, średni i ciężki, bez wahania musimy zakupić egzemplarz ciężki, czemu? zapewnia on CAŁKOWITĄ odporność na pociski, miniguny, snajperki, kula nie ma w ogóle możliwości przejść przez szyby czy drzwi, zapewnia 100% ochrony (nawet Kuruma ustępuje gdyż ona potrafi przepuszczać czasem pociski), nie wiadomo czy to bug, ale nawet gdy wyrwiemy drzwi z pojazdu i kierowca jest odsłonięty, dalej nie da się go zabić..., fajna sprawa co? naszym zagrożeniem są rzecz jasna wciąż wszelkie wybuchy i rakiety, które zadają pojazdowi obrażenia normalnie, wspomniane pociski trafiające w szyby czy drzwi również przyczyniają się do uszkodzenia pojazdu, ale w o wiele mniejszym zakresie, około 1100 pocisków z miniguna potrzeba by wysadzić Sasquatcha z kimś w środku...

UWAGA montowane elementy pancerze na masce czy zderzakach nie zaliczają się do wytrzymałości, to tylko ozdoby, liczy się nadwozie!!!

Twoje pociski odbiły mi się od szyby, a teraz masz nauczkę...

 

Musimy pamiętać, że instalując ten pancerz tracimy możliwość używania własnej broni, ale coś za coś nie? jednak wciąż będziemy mogli oddawać ostrzał z granatników, które musimy zamontować za opłatą, dość sporą, ale na pocieszenie dodam że nie ma na nie promocji za robienie Rangi na arenie :D, więc przynajmniej nie czujemy się stratni jak w przypadku reszty jeśli nie odblokowaliśmy danych elementów, o samej broni będzie w CZĘŚCI 2.

Jeśli zamontowaliśmy już dwie podstawowe rzeczy jak pancerz i broń, pora na resztę, powinny zainteresować nas miny, mamy do wyboru:

-KINETYCZNE

-KOLCE

-POŚLIZGOWE

-LEPKIE

-EMP

Wszystko ładnie omówione

 

Osobiście dla Sasquatcha warte zachodu są tylko EMP oraz kinetyczne, dlaczego? te pierwsze unieruchamiają pojazd na krótki czas, dzięki czemu mamy czas na "atak" polegający na rozjeżdżaniu wroga co wykazuje ogromne rezultaty na trybach arenowych, te drugie wywołują eksplozje nie zadających zbyt wielkich obrażeń, ale fala uderzeniowa pozwala wybić pojazd w powietrze czy przewrócić go, a motocyklistę strąca od razu z motoru, więc zapewne na arenie nieraz spełnią swoje zadanie przy powszechnych Deatchbike'ach, rzecz jasna obie wymienione i na sesji wypadają super.

Oprócz tego zostaje jeszcze kwestia możliwości instalacji skoku oraz doładowania, ta pierwsza opcja interesuje nas w maksymalnej wartości czyli 100% z dostępnych (ostatnia pozycja) pozwoli nam to wyskakiwać na większe wysokości, doładowanie to już kwestia dyskusyjna, ale aktualnie występuje bug, który pozwala nam latać..., wystarczy umiejętnie korzystać z skoku oraz uderzenia bocznego, które instalujemy w miejsce dopalacza i odwrotnie, więc nie mamy możliwości posiadania obu, dopalacz rzecz jasna to coś w stylu nitra, a uderzenie? no cóż to po prostu nagłe odbicie auta w wybranym przez nas kierunku na bok, pozwala to dosłownie wywalić rywala w niebo czy też rozjechać doprowadzając do eksplozji, a co do opcji latania, tu macie stosowny materiał:

Czy to ptak? czy to samolot? nie to latający Monster truck, możecie spać spokojnie,

 

Ostatnia kwestia to taran w dziale broni. i tu kwestia nie polega na wyborze jedynego słusznego, gdyż nasz Monster truck spełnia zupełnie inne role wyposażony w taran lub też nie, opisane dokładnie będzie wszystko poniżej, w skrócie jedynymi opcjami nas interesującymi to wersja BEZ (płacimy za demontaż...) dostosowana do walk na arenie oraz z Taranem pod napięciem do działań na sesji, czemu akurat pod napięciem? tu nawet nie chodzi o opcje porażenia kogoś pieszo kto wejdzie w kontakt z taranem (Tak, działa to jak paralizator czy Ruiner 2000 dla gracza próbującego wejść bez dostępu) ale o to że taranuje tak samo dobrze (nawet lepiej) jak reszta, i nie zawiesza się o krawężniki..., tak pozostałe lemiesze tarany i ta wielka pięść (tragedia tak w ogóle) lubią zahaczyć o byle co.

Monster Truck gotowy? no to pora na taktyki, podział tyczy się walk na arenie i na sesji, gdyż tutaj potrzebujemy całkowicie inaczej zbudowanych maszyn niestety, więc oszczędni wybiorą jedną z opcji, nie ma sensu rzecz jasna co chwile zmieniać elementów na "okazje"

CZĘŚĆ 2: READY FOR ACTION

WOJOWNIK ARENY:

Elementy potrzebne do zabawy:

(Ceny bez promocji za postępy na arenie)

Ulepszenie do wersji arenowej 1530875$

-Pancerz ciężki 300000$

-Granatniki kinetyczne 297000$

-Skok 100% 420000$

-Miny (rekomendowane) kinetyczne 270000$

-Uderzenie boczne 520000$

-Brak taranu 50000$

-Ulepszenie osiągów, kuloodporne opony są w pakiecie przy ulepszeniu.

 

Skuteczność na trybach:

-Wojna flagowa

-Rzeź

-Walka na zmianę

-Czas potworów

-Piłka bombowa

 

Niezalecany na:

-Podaj bombę

-Spustoszenie

-Mistrzowie gry

-Wyścig z czasem (zablokowany, wyłącznie dla Deatchbike)

 

Jak widzimy w większości trybów nie licząc nowego w którym po prostu nim nie zagramy nasz Monster truck będzie działał cuda, dlaczego? W wszystkich trybach sprowadza się do tego samego, czyli umiejętnego wykorzystania masy naszego pojazdu, Sasquatch w trakcie trybu ma "zbuffowaną" masę, dzięki czemu może większość pojazdów mimo opancerzenia bardzo szybko niszczyć po prostu wjeżdżając na nie kołami, dlatego pomijamy taran, w trybach przeszkadza nam po prostu w najechaniu na wroga , często wybijając go i poniekąd mu "pomagając".

W skrócie  w Rzezi, Walkach na zmianę i Czasie potworów głównie stawiamy na siłę kół, możemy korzystać granatników (mamy 10 amunicji) aby wytrącać pojazdy przeciwnika z równowagi, a graczy korzystających z motocykli a fala uderzeniowa wywołana granatnikiem strąci tak samo dobrze jak mina kinetyczna, ale tu małe zastrzeżenie, jeśli trafimy bezpośrednio granatnikiem (czy gracz najedzie idealnie na minę) gra zaliczy nam zabójstwo, w innym wypadku gdzie fala uderzeniowa "zahaczy" o cel, przeciwnik również zostanie strącony ale bystra gra zalicza to jako samobójstwo, irytujące nie?

Zostaje jeszcze kwestia skoku i dopalacza, to pierwsze jest nieocenione w unikaniu wszelkich pocisków czy rakiet, tylko zaraz, jakich rakiet? obserwatorzy, czy gracze wciąż uczestniczący na polu walki mają możliwość na określonych trybach korzystanie z wieżyczek (ostrzałem normalnie steruje gracz), które mogą korzystać z KM-ów, przed którymi ratuje nas tylko pancerz, rakiet namierzających, które dają o sobie znać że gracz ma nas na celowniku gdyż słyszymy stosowny dźwięk  (jak np. w kokpicie samolotu gdy ktoś nas namierza), gdy usłyszymy już taki komunikat musimy szybko zgubić termolokacje, w odróżnieniu od powszechnie znanych rakiet te mogą wystrzelić dopiero po całkowitym załadowaniu namierzania, trwa to około 4s i jest przerywane jeśli cel zostanie zgubiony np. gdy ukryje się za ścianą, dlatego ważna jest funkcja skoku i dopalacza gdyż pozwolą nam szybko odbić w wybranym kierunku, i ciekawostka, te rakiety trafiają zawsze więc lepiej nie dać się namierzyć, choć potrzebują kilku strzałów by nas zdjąć. Kolejną przeszkodą dla nas jest ostatni tryb broni używanej na wieżyczkach czyli zdalnie sterowana rakieta, jej lot kontroluje bezpośrednio gracz, więc samo to brzmi groźnie, jednak jest wyjątkowo wolna i mało zwrotna, dodatkowo wydaje charakterystyczny dźwięk który usłyszy nawet sąsiad z naprzeciwka, więc dość łatwo ją zauważyć, ale jest małe ale, jak już trafi zabija od razu, trafienie musi być bezpośrednie gdyż jej fala uderzeniowa ma wielkość pierdu, nie pomaga nam to że jesteśmy dość dużym celem, gdy się zbliży polegajmy na skoku i bocznym uderzeniu żeby ją wymanewrować.

Ostatnimi szkodnikami są drony czy małe samochodziki Bandito, te pierwsze to pewność że nas trafi impulsem EMP, co dalej? stoimy unieruchomieni narażeni na ostrzał, dron może się wysadzić i zadać nam obrażenia, na szczęście niezbyt duże, choć na unieruchomieniu może skorzystać ktoś inny, np. obsługant wieżyczki i trafić nas bezproblemowo rakietą, na to nic nie poradzimy, ale na pocieszenie powiem że motocykle mają najgorzej bo sam dron bez pomocy je zniszczy jednym wybuchem ;)

A co z Bandito? jest dla nas nieszkodliwy, warto uważać tylko na miny, może się wysadzić i zadać nam obrażenia podobne do drona, ale łatwo możemy temu zapobiegać, jak? Sasquatch najlepiej je niszczy po prostu rozjeżdżając, fajny ubaw ;)

 

Na deser mój ulubiony tryb dla Sasquatcha, czyli Wojna flagowa, pewnie pomyślicie "CO JAK??? przecież tam motocykl wymiata! flagi zbiera!) nic bardziej mylnego, siła Monster trucka leży tutaj w obronie, nie ataku, niech reszta kradnie flagi wrogowi gdy my będziemy bronić bazy.

"Jaaaaa, co to tak świeci???"- Motocyklista chwile przed tragedią

 

Jak widzimy jest to również szybka droga do robienia osiągnięć, na wszystkich trzech mapach mamy mało miejsca gdzie przechwytujemy flagi, dla nas to wielki plus, możemy bez problemu zaminować przedpole do bazy (uważajmy na randomów z teamu żeby nam nie niszczyli pułapek) i ustawiamy się Sasquatchem do eliminowania wrogów próbujących ukraść flagę, na wszystkich mapach Wojny flagowej jeden Cerberus (tir) i Sasquatch są zdolni całkowicie zablokować wszelkie wjazdy do naszej flagi, gracze pozbawieni skoku są na przegranej pozycji gdy ktoś z naszej drużyny w tym czasie będzie kradł flagi przeciwnikowi, my Monster Truckiem głównie oszczędzamy amunicje na motocykle, bo to nasza główna broń na nie, miny kinetyczne są również śmiertelną zgubą jednośladów, co prawda nie ogarniemy kilku przeciwników na raz, i flagę w końcu wykradną, ale takim działaniem drastycznie utrudniamy im zdobywanie punktów, a sami zbieramy bezproblemowe flagi, gracze w stockowych pojazdach giną w moment gdy najedziemy na nie Sasquatchem (Wyjątki to Scarab czy większe byki typu Bruiser albo Cerberus, z nimi nie mamy aż tak łatwo).

Gdy ktoś będzie próbował przedostać się przez wszelkie szczeliny do naszej flagi, najlepszym pomysłem będzie zastawianie tam min, oraz używanie uderzenia bocznego do gwałtownego odbicia w ich kierunku.

 

 

POSTRACH SESJI:

Praktyki czynią mistrza...

 

Elementy potrzebne do zabawy:

(Ceny bez promocji za postępy na arenie)

Ulepszenie do wersji arenowej 1530875$

-Pancerz ciężki 300000$

-Granatniki kinetyczne 297000$

-Skok 100% 420000$

-Miny (rekomendowane) EMP 300000$

-Uderzenie boczne 520000$

-Taran elektryczny 225000$

-Ulepszenie osiągów, kuloodporne opony są w pakiecie przy ulepszeniu.

 

Jak działać na sesji naszym potworkiem? najważniejszym punktem jest wspomniana całkowita odporność szyb na pociski, więc serie z snajperek czy minigunów nie zabiją nas w pojeździe, to bardzo cenna rzecz, gdyż zmuszamy przeciwnika do zniszczenia pojazdu w celu zlikwidowania nas, a nie jest to łatwe dla gracza pieszo gdyż nasz Monster truck wytrzyma:

(Ilość danego rodzaju broni do całkowitego zniszczenia)

-2RPG, przylepy, granaty itd

-6 rakiet typu namierzającego (wyrzutnia, rakiety Buzzarda, Ruinera itd)

-6 pocisków z snajperki wybuchowej (?) (uświadczyłem wartości różne, raz było ich o wiele więcej)

-ponad 1000 pocisków z miniguna

 

Jak widać nasz pojazd jest w stanie wytrzymać więcej niż zwykły poczciwy samochód, ale też nie zalicza się do mega opancerzonych, na uwagę zasługuje to że jest jedynym pojazdem w grze z sporą szybkością, kuloodpornością szyb i lekkim pancerzem zarazem.

Jak zatem ograniczyć prawdopodobieństwo trafienia z strony oponenta czymś wybuchowym? rzecz jasna zainstalowanym skokiem, gdy widzimy że ktoś strzela do nas z RPG czy wyrzutni, możemy podskoczyć w celu uniknięcia trafienia, w przypadku wszelkiej broni namierzającej, skok potrafi "gubić" rakietę z każdej strony, ale tylko wyłącznie w przypadku (i nie zawsze jest powiedziane że wyczuliśmy moment i się udało) :

-wyrzutni namierzającej, pocisków bliźniaczych do Buzzarda (wszelkie pojazdy typu śmigłowiec samolot) Thrustera, Oppressora (choć tu łatwiej oberwać), Oppressora mk.2 i Stromberga (tutaj szansa trafienia to zawsze około 80%, więc niewiele nam skok da)

-Pozostałe rakiety, czyli "Top tier" pokroju Ruinera 2000, Deluxo itd są dla nas nie do uniknięcia przy namierzeniu, co prawda wciąż zostaje kwestia terenu i przeszkód, które zawsze mogą wpłynąć na rakietę i przeszkodzić jej w trafieniu nas (rozbić się o skałę, randomowe auto itd), i tyczy to się WSZYSTKICH rakiet niezależnie od rodzaju.

Skok po użyciu regeneruje się około 3sekund do ponownego użycia, więc nie możemy nim "spamić" więc sprawdza się raczej tylko w pewnych okolicznościach i przeważnie na graczy pieszo, jak można go jeszcze wykorzystać? rzecz jasna do przemieszczania po mapie oraz do ofensywy, czyli w połączeniu z granatnikami kinetycznymi:

Jak widzimy na obrazku skok pozwala poniekąd "kierować" ostrzałem z granatnika, dzięki niemu możemy ostrzeliwać cele wyżej nad nami, czy skoczyć nad przeciwnikiem i strzelić "pikując" na główkę, rzecz jasna wykonujemy takie czynności umożliwione przez mechanikę gry i kontrolowanie pojazdu w powietrzu, które umożliwia nam dzięki przypisanym klawiszom unoszenie się góra/dół.

Dzięki takim zagraniom możemy trafiać śmigłowce czy samoloty lecące niżej nad ziemią, co prawda nie należy to do łatwych zadań, szczególnie w drugim wypadku, i nie zadaje ogromnych obrażeń, ale efekt ragdollu pozostaje, oraz sam fakt trafienia w taki wirnik helikoptera również przyczyni się do jego zniszczenia, co prawda to bardzo rzadkie zdarzenia i raczej nie rekomenduje tego jako sprawdzoną metodę do walki z takim zagrożeniem ;)

Trafienie z granatnika rzecz jasna strąca oponenta z wszelkiego rodzaju jednośladów, w tym latające egzemplarze pokroju Oppressora czy jego wersji mk.2, jednak takie sztuki "złapiemy" tylko w wyjątkowych okolicznościach, i prędzej one nas zdejmą niż do takiej dojdzie, więc to raczej sprawa szczęścia i położenia przeciwnika, ale trzeba przyznać że ogromna satysfakcja zestrzelić takiego Oppressora (mi osobiście udało się kilka razy)

Szybkość granatnika to 30 pocisków na minutę, więc potrzebują czasu na przeładowanie (strzał, ładowanie, strzał, po prostu naprzemiennie lewy granatnik/prawy granatnik/lewy granatnik itd...)

Pozostaje kwestia taranu i bocznego uderzenia, to pierwsze w wypadku instalacji zalecanego egzemplarza pod napięciem pozwala paraliżować graczy czy boty pieszo tak samo jak paralizator, czyli uderzając przeciwnika powalamy go obezwładnionego na ziemię, nie może on w tym czasie korzystać z uzbrojenia czy menu interakcji, i zostaje łatwym celem, przydatna cecha, często wspomagam się bocznym uderzeniem w celu nagłego i niespodziewanego trafienia oponenta odbijając lewo/prawo.

Poza tym taran rzecz jasna spycha wszelkie pojazdy na swojej drodze, z masą Sasquatcha można obalić też większe pojazdy ;)

TO NA TYLE, POZDRAWIAM ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Oceń notkę:
+ +1 -

Sonda - wypowiedz się!

r e k l a m a

Komentarze (3) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 54
omosquito (Poziom: 54) dodano: 21.12.2018, 14:44
Ło panie! Good job. :)
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 18
Oriqun (Poziom: 18) dodano: 23.12.2018, 15:37
No jeszcze trochę musisz poćwiczyć w Paincie, ale zdjęcia mają to cos w sobie. Widać, że się rozwijasz. ;)
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 36
Warfikus do Oriqun (Poziom: 36) dodano: 23.12.2018, 17:40
Ten paint to trochę taki celowy jak ten blog rzekomego 12 latka xD
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
Warfikus

Warfikus

Poziom: 36

Ranking: 17

PD: 7011

Platformy

PC (Windows)

Zainteresowania

Sport, praca i GTA Online ;)

Imię i nazwisko: Arkadiusz Sokólski

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 28 lat

Dołączył: 09.03.2017

Miasto: Tarnów

Dałem plusów/minusów: 21/7

Otrzymałem plusów/minusów: 71/16

Napisałem komentarzy: 212

Osiągnięć zdobyłem: 41/142 (29%)

Oceniłem gier: 0

Napisałem blogów: 6

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 0

Gram/Mam: 0 tytułów

Ukończyłem: 0 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.