reklama

Blog użytkownika Warfikus

656VGTA Online: Ruiner 2000 królem tych czasów? 14.01.2019, 15:42 przez Warfikus
Encyklopedia: GTA Online

Czyli stare nie znaczy bezużyteczne...

 

Jak wiadomo GTA Online na przestrzeni lat wzbudziło wiele kontrowersji, od początkowo dość przyziemnych dodatków gra zaczęła wzbogacać się stopniowo o coraz bardziej uzbrojone pojazdy, przełomem w tej dziedzinie był stanowczo dodatek Napady, który poza wątkiem misji kooperacyjnych dodał do użytku graczy znienawidzoną Hydrę, czyli krewną Lazera, czy niezwykle opancerzonego jak na tamte czasy Insurgenta w dwóch wariantach. 

W kolejnych latach Rockstar kombinował z aktualizacjami, które koniec końców skupiły się na sesjach swobodnych, nie wpłynęły jednak aż tak zdecydowanie na mechanikę gry jak aktualizacja Import/Export, w której oprócz nowego biznesu i misji otrzymaliśmy dostęp do nowych pojazdów "specjalnych" w tym rzecz jasna jednego konkretnego i "ikonę" Ruinera 2000.

 

Auto z rakietami, skokiem i spadochronem, czyli jak zmieniło grę...

 

Oczywiście w samej aktualizacji pojawiły się inne ciekawe pojazdy jak Rump buggy, zdolne wybijać inne pojazdy jak rampa w powietrze, czy Rocket Voltic jako samochód z silnikiem rakietowym, ale żaden z nich nie wprowadził takiej rewolucji w mechanice jak opisywany Ruiner, a to dlaczego?

Chodzi rzecz jasna o pierwsze pojawienie się w grze "niezwykłych rakiet" nazwanych w kodzie gry "Pociski Ruinera 2000" poza nimi samochód był wyposażony w karabiny maszynowe, tym możliwość skoku czy użycia spadochronu podczas lotu.

A więc co z tymi pociskami? no cóż wbrew pozorom większości graczy myślących że to zwykłe rakiety jak  wystrzeliwane przez śmigłowce czy samoloty lub te z wyrzutni namierzającej, okazały się niezwykle śmiercionośną bronią, ponieważ posiadały jako pierwsze niezwykłą trajektorie lotu:

 

No cóż, skuteczniejszej broni było szukać z świecą...

Jednak mało kto przekonał się do pojazdu, ludzie zostali zniechęceni głównie nagraniami na YT gdzie pojazd przedstawiano głównie przez youtuberów jako nie warty zakupu, głównymi argumentami było brak posiadania pancerza zdolnego wytrzymać wybuch czy ograniczona liczba rakiet (8sztuk!)

Rakiety były nie do uniknięcia w ŻADNYM z dostępnych śmigłowców, pojazdy naziemne praktycznie zawsze otrzymywały trafienie, ratowały tylko kolizje z przeszkodami, jedynie piloci samolotów mogli uciec manewrując rakietę aż skończy się jej zasięg, bo w żadnym wypadku nie zaprzestawała pościgu i nie gubiła celu.

 

Ale czy było tak na pewno że mimo wszystko pojazdy były skazane na porażkę?

 

Pierwsza aktualizacja w której gracze przelewali żale goryczy nad całą gamą nowych pojazdów specjalnych, wypominając kosmiczną cenę nie idącą w parze z skutecznością, ograniczenie rakiet Ruinera, brak pancerza w jakimkolwiek pojeździe, nawet Boxvillu ironicznie nazwanym opancerzonym, doprowadzenie do zniszczenia Phantoma Wedge po staranowaniu określonej liczby pojazdów to dopiero początek góry lodowej, ale czy skargi były słuszne?

 

Nic bardziej mylnego, R* według mnie genialnie rozwiązał sprawę ograniczenia chaosu, i szkoda że stosuje tego zbytnio w kolejnych aktualizacjach..., o czym mówimy? o ograniczeniu "pełnoprawnych" machin zniszczenia do występowania tylko w misjach kooperacyjnych związanych z nimi, oraz do działania na sesji tylko i wyłącznie podczas specjalnego wydarzenia, czyli zadań Vip-a.

 

Jak finalnie R* rozwiązał sprawę? za zakup danego pojazdu odblokowywaliśmy w zakładce Prezesa w menu interakcji w spisie zadań nową misję, każda odpowiadała innemu pojazdowi specjalnemu (np. Kasacja- Ruiner 2000, Wysoka stawka- Rump Buggy) po jej rozpoczęciu gra dawała nam dostęp do upragnionego pojazdu w zbuffowanej wersji na określony czas, niezniszczalny Rocket Voltic, dobrze opancerzony Boxville czy wreszcie Ruiner 2000 z nieskończonymi rakietami, w tym na deser z niesamowitym pancerzem?

 

To wszystko było na wyciągnięcie ręki, rzecz jasna służyły one w celu wykonania dobrze płatnych misji, ale dlaczego nie wykorzystać ich w PvP?

 

          RUINER 2000 I INNE POJAZDY SPECJALNE W AKCJI NA TLE PRZYSZŁYCH AKTUALIZACJI

 

Kolejne lata mijały a R* nie żałował kolejnych aktualizacji, które przeważnie skupiały się na kolejnych militarnych pojazdach, w kolejnych większych aktualizacjach otrzymaliśmy Oppressora (Gunrunning), czyli szybujący motocykl zdolny po odblokowaniu ulepszenia zamienić swoje km-y w rakiety, i tutaj można sobie było zadać pytanie..., czy był on kolejnym naprawdę OP pojazdem na wzór tamtych czasów jak uznawano Hydrę i Lazera? i tak i nie, dlaczego? wbrew wszelkim przekonaniom rakiety udostępnione Oppressorowi w celności nie wyróżniały się niczym (20 sztuk, ograniczona amunicja jak w Ruinerze), są bardzo zbliżone nawet z plików gry do wyrzutni namierzającej, więc byle ogarnięty w miarę pilot w śmigłowcu da sobie z nimi radę, a na ziemi też często pudłują, więc gra nim polegała na strzelaniu free aim w szczególności graczy pieszo, co stało się głównym pojazdem KD warriorów czy Tryhardów.

 

Motocykl ten szybował nie latał, więc stopniowo opadał, żeby zerwać się w powietrze potrzebował dopalacza ładującego się po styknięciu z ziemią, a wysuwane skrzydła pozwalały mu się unosić i manewrować w powietrzu.

 

Ale co było OP w tym pojeździe że wybiło go na szczyt popularności? przede wszystkim rozmiar i trudność trafienia go, co na PC w głównej mierze się przełożyło na skuteczność, kolejnym rzecz jasna podstawowym punktem jest dopalacz i możliwość szybowania, umożliwiająca atakować z powietrza pod kątem 90 stopni jak Lazer czy Hydra, na deser pozostaje kwestii dostępności, pojazd góruje do dziś jak i jego nowy odpowiednik jako motocykl, co pozwala spawnić go bez przerwy czasowej jako Prezydent/członek klubu motocyklowego w menu interakcji (uzupełnia to stan amunicji rakiet), jest to według mnie bardzo źle przemyślana kwestia przez R*, nie dość że trzeba namęczyć się żeby go zdjąć to przeciwnik może zrespić go bardzo szybko po śmierci, niezwykle dręczące...

 

A więc jaka była jego główna słabość w tamtych czasach? zdecydowanie Ruiner 2000, już w tedy wiedziałem że te rakiety staną się główną bronią na przegięte pojazdy R*, Oppressor był bezbronny kiedy namierzył go ten pojazd, żaden unik nie pomagał bo rakieta i tak go trafiała, ale o dziwo przekonało się o tym sporo graczy dość późno, dopiero z premierą kolejnych pojazdów...

 

Lata mijały aż do dziś, przez ten czas R* zafundował nam z to bardziej popularnych pojazdów Deluxo z aktualizacji Doomsday Heits, czyli latający samochód z możliwością montażu słynnych rakiet Ruinera 2000 (30sztuk) czy KM-ów, w tej samej aktualizacji pojawił się też dość innowacyjny samochód-łódź podwodna, Stromberg, ale zasługuje on na osobny artykuł, w wcześniejszych aktualizacjach pojawił się też Vigilante, a dokładnie w jednej z lepszych czyli Smugglers Run dodający świetne samoloty w tym śmigłowiec Hunter, więc czemu samochód z aktualizacji typowo lotniczej zwrócił uwagę graczy? oprócz topornego wyglądu na wzór Batmobila posiadał cechy łączące Ruinera 2000 czy Rocket Voltica, posiadał możliwość montażu rakiet wspomnianego Ruinera (30sztuk), jednak z drobnym nerfem, czyli przeładowaniem po 2 strzałach jak w Buzzardzie, oprócz tego miał dopalacz ładujący się 3s, KM-y i niezwykłą masę umożliwiającą taranowanie innych pojazdów.

Wymieniłem głównie pojazdy wypominane przez graczy, nie znaczy że są najlepsze, wręcz przeciwnie, popularność nie idzie w parze z skutecznością, zdecydowanie grę dominuje strefa powietrzna wyróżniająca samoloty i śmigłowce, a nie pojazdy które je udają ;)

 

Oppressor mk.2 , czyli zguba naszych czasów? niekoniecznie...

Na koniec do podsumowania został ostatni dość na topie pojazd, czyli nowa wersja Oppressora, skąd nienawiść do tego pojazdu?

Szczególnie wyróżniającym faktem stało się że ten "motocykl" w przeciwieństwie do starszego brata może latać bez przerwy (jest pozbawiony kół, przy ziemi lewituje), dopalacz ładuje mu się podczas postoju i służy tylko do przyspieszenia czy szybkiego zerwania z miejsca, nie potrzebuje go do utrzymywania się w powietrzu.

 

Kolejną ważną kwestią było uzbrojenie, standardowo wyposażony w KM-y, mógł je zamienić w bardziej doborowe wyposażenie po zakupie Terrorbyte, gdyż tam dokonujemy modyfikacji po zakupie stanowiska, mógł zamontować wybuchowe KM-y czy rakiety, to 2 stało się popularniejsze z względu na łatwość obsługi, to 1 zarezerwowane jest raczej dla doświadczonych graczy potrafiących z tego korzystać, osobiście preferuje je do walki właśnie z innymi Oppressorami :), oprócz tego nasz Mk.2 może zainstalować coś co mi osobiście wywróciło balans gry do góry nogami, czyli przeciwdziałania..., możliwość instalacji dipol pozwala nam przy odpaleniu jej na 6sekund być nietykalnym na namierzanie innych rakiet, co w połączeniu z tym, że rakiety obsługiwane przez Mk.2 są lepsze względem pierwszego Oppressora, co jest niedorzeczne. 

 

Ich celność jest żywcem wzięta z Stromberga, tylko z większym zasięgiem, to po prostu znerfione pociski Ruinera 2000, są celne lecz szansa trafienia to około 80%, z wyjątkami, są w grze pojazdy które dzięki swojemu hitboxowi skutecznie omijają te wersje rakiet, jak stary i poczciwy Savage, który w tym wypadku może spokojnie z nimi walczyć, lecz i jego nie chroni celność najlepszych rakiet Ruinera, tu tylko skuteczne są dipole, które właśnie instaluje Oppressor mk.2...

Na deser nowy Oppressor to też motocykl dla klubu motocyklowego..., brawo R* ;)

UWAGA nie instalujcie w Oppressorze mk.2 czy śmigłowcach flar, to znak rozpoznawczy "noobów", są nieskuteczne, dipole włączacie z wyczuciem gdy przeciwnik do was nadciąga, zanim was namierzy, inaczej jest za późno...

 

A więc jak sprawdza się Ruiner 2000 w tych czasach?, zdecydowanie dobrze...

 

Co więc nadal wyróżnia Ruinera na tle innych z wymienionych pojazdów uważanych za TOP?  każdy z nich przecież łączy jego cechy w nowym wydaniu, super rakiety, skok (niewymieniony Scramjet, czyli hybryda Ruinera i Rocket Voltica z możliwością skoku i spamu rakiet, 30sztuk), jedyne co zachował to unikatowy spadochron wyparty przez pełnoprawnie latające pojazdy jak Deluxo, ale jednak czy te wszystkie pojazdy pochwalą się swoją "lepszą" wersją w zadaniu na sesji odpalanym na życzenie? raczej nie, a co oferuje nam taki pojazd dodatkowo względem standardowego?:

- Nieskończone rakiety.

- W razie zniszczenia nowy egzemplarz w trakcie tej misji.

- CAŁKOWITĄ niepodatność na namierzenie innych rakiet

- Potężną wytrzymałość (potrzebne do zniszczenia): 10RPG, 28 rakiet typu namierzającego (Buzzard/wyrzutnia itd), 30 strzałów z snajperki wybuchowej/strzelby

 

Jak widać statystyki są konkretne, pojazd jest wytrzymalszy jak Insurgent, dodatkowo nie da się go namierzać, jak wykorzystać te atuty?

 

 

Na zamieszczonych materiałach widać efektywność gry takim Ruinerem i w tych czasach, na pierwszym filmie widać jak radzi sobie choćby z znienawidzonymi Oppressorami, a na drugim dokładny poradnik jak wykonywać skoki pod odpowiednim kątem by atakować graczy pieszo, polecam zajrzeć i samemu spróbować,

POZDRAWIAM


Oceń notkę:
+ +1 -
r e k l a m a

Komentarze (2) Skomentuj Obserwuj

[89.75.***.***]
psa (Poziom: ) dodano: 28.02.2019, 16:37
No naprawdę warto pochwalić balans pojazdów jak boxville czy jak ten kloc się nazywa.
Wydajesz gruby hajs i dostajesz fekalia na kółkach które zcwela po 1 strzale super jestem masochistą i uwielbiam takie bezużyteczne pojazdy.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 42
Warfikus do psa (Poziom: 42) dodano: 28.02.2019, 18:58
Nie zrozumiałeś o co chodzi z tym balansem, tutaj chodziło że pojazd osobisty rzeczywiście jest bezużyteczny jak to określiłeś, sprawa się zmienia gdy odpalasz zadanie z nim, masz pełnoprawnie opancerzony egzemplarz na określony czas którego się nie da namierzać rakietami, to był dobry pomysł na balans, OP pojazd=ograniczenie czasowe i tylko jedna sztuka na danej sesji w określonym czasie.

R* posłuchał się oburzeń grieferów i tak dziś na sesji sobie lata milion Oppressorów mk.2, wyobraź sobie gdyby R* wstrzymał się z dawnym założeniem, zwykły osobisty Oppressor bez rakiet i dipol, chcesz mieć egzemplarz do PvP, odpal misje na 10-20min , ograniczyło by to hejt.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
Warfikus

Warfikus

Poziom: 42

Ranking: 7

PD: 10085

Platformy

PC (Windows)

Zainteresowania

Sport, praca i GTA Online ;)

Imię i nazwisko: Arkadiusz Sokólski

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 29 lat

Dołączył: 09.03.2017

Miasto: Tarnów

Dałem plusów/minusów: 88/21

Otrzymałem plusów/minusów: 85/20

Napisałem komentarzy: 297

Osiągnięć zdobyłem: 44/142 (31%)

Oceniłem gier: 0

Napisałem blogów: 7

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 0

Gram/Mam: 0 tytułów

Ukończyłem: 0 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.