reklama

Blog użytkownika Crrooss

417VV Elementów, którymi zaskoczyło nas GTA V 19.09.2018, 15:38 przez Crrooss
Encyklopedia: Grand Theft Auto V

Piąte urodziny GTA V to dobry moment na podsumowanie rozwoju gry. Gigantyczny sukces sprawił, że do dziś produkcja świetnie się sprzedaje, to natomiast oddala wydanie GTA VI. Podsumujmy pięć rzeczy, którymi zaskoczyło nas GTA V. 

1. Brak dodatków fabularnych

Po dwóch doskonałych rozszerzeniach fabularnych GTA IV - The Lost and Damned oraz Ballad of Gay Tony wydanych później w łącznym pakiecie "Epizody z Liberty City" wiele wskazywało na to, że podobną drogą pójdą twórcy w GTA V. Czas jednak mijał a o dodatkach do trybu fabularnego nie usłyszeliśmy. Dziś, pod koniec 2018 roku wszyscy pogodzili się z faktem porzucenia takiego pomysłu przez ekipę Rockstara. Niestety - również twórcy GTA poszedł drogą szybkiego i łatwego zysku czerpanego z trybu sieciowego, zamiast tworzenia bogatych dodatków singlowych. 

2. Ogromny sukces GTA Online i jego rozwój

GTA Online - dla twórców kopalnia złota, dla wielu graczy - symbol upadku Rockstara. Czego by jednak nie mówić, popularność i sukces trybu sieciowego jest faktem. Ekipa od blisko pięciu lat regularnie wspiera grę mniejszymi i większymi dodatkami, a sprytnie wpleciony i na pozór mało inwazyjny system mikropłatności nie odrzuca, a wręcz zachęca do sypnięcia realną gotówką. Statystki się zgadzają, podobnie jak zyski. Niestety - wraz z sukcesem Online w niepamięć poszły omawiane w punkcie pierwszym dodatki fabularne. Sam kierunek rozwoju Online również budzi sporo wątpliwości. Z jednej strony dość ciekawy pomysł na rozbudowę przestępczego imperium poprzez rozmaite biznesy oraz liczne fabularyzowane napady, z drugiej - wtórność, niepotrzebny futuryzm i robienie z gry drugiego Battlefielda.

3. Trójka grywalnych postaci 

Nie ulega wątpliwości, że wprowadzenie trzech grywalnych postaci w GTA V było pomysłem bardzo odważnym. I również mocno krytykowanym przez graczy jeszcze przed premierą.  Zarówno pod względem opowiedzianej historii, jak również biorąc pod uwagę aspekty techniczne było to zadanie trudne i wymagające ogromu pracy. Wydaje się jednak, że studio podołało zadaniu. Cała trójka postaci była dobrze napisana, każda miała swoją specyficzną osobowość, przeszłość, odmienne motywacje jak również specjalizowała się w odmiennych czynnościach. I tak Michael był świetnym strzelcem, Franklin - kierowcą, a Trevor po wejściu w szał siał zamęt i chaos przy zmniejszonych obrażeniach. Dodatkowo - przełączenie się pomiędzy trójką działało błyskawicznie i stanowiło to istotny powiew świeżości w serii. Misje które same w sobie mogłyby być dość proste i liniowe, sporo zyskiwały dzięki efektownym przełączeniom akcji pomiędzy postaciami. Z perspektywy czasu jednak widać, że był to jednorazowy eksperyment a gracze wolą jednego bohatera, o czym świadczy obecność tylko jednej grywalnej postaci w Red Dead Redemption 2. 

4. Widok FPP

Ekipa tworząc wersje pecetowe oraz na konsole bieżącej generacji nie chciała zaoferować standardowej lepszej grafiki czy poprawionej optymalizacji. Kluczową nowością okazał się tryb widoku z pierwszej osoby. Do tej pory dostępny tylko dzięki modom, teraz każdy mógł przetestować taki tryb gry. Podjęto wszelkie działania w celu maksymalnego dopracowania tego elementu. Dopracowano masę animacji, dołożono nowe, zadbano również o masę detali jak chociażby przyciemniony ekran, gdy nasza kierowana postać ma założone okulary przeciwsłoneczne. I oczywiście widok FPP dotyczy wszystkich dostępnych w grze pojazdów - od łodzi przez samoloty po auta i motocykle. 

5. Dopracowany port pecetowy

Po koszmarnej pecetowej czwórce wielu graczy obawiało się jakości pecetowej piątki. Rockstar Games do dziś faworyzuje konsole (czego przykładem jest RDR 2), a komputery traktuje jako ewentualne dodatkowe źródło przychodów. Tym razem podjęto niezbędne działania aby GTA V w wersji PC było maksymalnie dopracowane i zoptymalizowane. I te założenia udało się osiągnąć. Piątka działa sprawnie nawet na nieco starszych konfiguracjach w rozsądnych ustawieniach graficznych. Czy sprawi to, że RDR 2 również w przyszłości otrzyma pecetową wersję? Raczej nic nie stoi na przeszkodzie. 


Oceń notkę:
+ +1 -

Sonda - wypowiedz się!

r e k l a m a

Komentarze (4) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 29
Saladyn21 (Poziom: 29) dodano: 19.09.2018, 17:14
Najlepsza była 4. $ byłą dobra, ale Online ją zniszczyło. Błędy w singlu nie są naprawione do dzisiaj. Brak dodatków. Fabuła wydaje mi się niepełna tzn czuje że czegoś brak i że jest miejsce na dalszą historie. Zakończenia są słabe tzn to 3 ma sens, ale zabicie M lub T jest tak idiotyczne i bezsensowne....
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 54
Majek (Poziom: 54) dodano: 19.09.2018, 18:55
Część świetna i przełomowa. Wprowadziła wiele nowości, nietypowych rozwiązań i jak zawsze podbiła poprzeczkę konkurencji bardzo wysoko.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 30
Dodladden do Majek (Poziom: 30) dodano: 19.09.2018, 19:23
Osobiście najbardziej mi się podobało GTA 4, GTA VC i GTA CTW, ale mimo to w GTA V R* włożył najwięcej pracy i gra ma spośród wszystkich największy współczynnik popularności do starości.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 39
Edek503 (Poziom: 39) dodano: 19.09.2018, 20:42
Dla mnie fabularnie wygrywa GTA 4.Poważny,ciężki klimat oraz szare i ponure miasto w którym załatwia się niewygodne sprawy cudzymi rękami.
GTA 5 to widowisko typu "Szybcy i wściekli" oraz inne pełne wybuchowej akcji filmy ale gangsterskiego klimatu jak dla mnie brak.Początek był fajny-biedny murzyn kradnie auta aby mieć na życie ale dalej to już nie moje klimaty.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
Crrooss

Crrooss

Poziom: 45

Ranking: 6

PD: 12230

Platformy

PC (Windows)
PlayStation 4
Android

O sobie

Wielki fan Rockstar Games i wszystkich ich produkcji, z GTA na czele. :)

 

Swoją przygodę z serią GTA rozpocząłem w 2004 roku na GTA 2. Od razu polubiłem tą serię i grając w kolejne części stałem się jej wielkim fanem. Przez wiele lat byłem zwykłym użytkownikiem strony, na przełomie 2013 i 2014 roku rozpocząłem pełnienie funkcji redaktora na GTASite. Od tego czasu tworzę szeroko pojętą treść - zwłaszcza newsy oraz blogi poruszające tematykę zwłaszcza GTA V oraz GTA Online. 

Po odejściu Kuby, od października 2016 roku miałem przyjemność pełnienia funkcji redaktora naczelnego GTASite. Po paru miesiącach postanowiłem odejść ze strony aby pomóc w innym konkurencyjnym projekcie.

Współpracę w rozwoju konkurencyjnej strony zakończyłem w drugiej połowie 2017 roku.

W marcu 2018 postanowiłem wrócić do ekipy GTASite jako redaktor,

 

 

 

Zainteresowania

Gry, motoryzacja, muzyka, filmy, seriale, smartfony, sprzęt

Imię i nazwisko: Mateusz

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 25 lat

PSN ID: DatSheffy

Dołączył: 15.01.2014

Miasto: Gdańsk

GG: 180058

Dałem plusów/minusów: 174/21

Otrzymałem plusów/minusów: 280/38

Napisałem komentarzy: 263

Osiągnięć zdobyłem: 70/142 (49%)

Oceniłem gier: 10

Napisałem blogów: 23

Napisałem recenzji: 1

Założyłem dyskusji: 3

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 2 tytuły

Ukończyłem: 11 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.