reklama

Blog użytkownika Crrooss

596VJak RDR II wpłynie na GTA VI? 03.11.2018, 14:44 przez Crrooss
Encyklopedia: Red Dead Redemption II

Red Dead Redemption II wprowadza sporo nowości z których część z pewnością zostanie przeniesiona do kolejnego Grand Theft Auto. Rockstar nie ukrywa, że ich kolejne tytuły są zbiorem najlepszych elementów poprzednich produkcji. 
Co z RDR II najprawdopodobniej zobaczymy w GTA VI?

Samochód również jako transport ekwipunku

Jedną z podstawowych mechanik RDR II jest brak możliwości noszenia przy sobie nieograniczonej liczby broni. Przykładowo jeżeli weźmiemy łuk, to w sakwie konia będziemy musieli trzymać strzelbę czy karabin. W podobnym kierunku być może podąży GTA VI. W tym przypadku jednak zamiast konia będziemy mieć swój własny samochód. W końcu bagażnik naszego samochodu znalazłby swoje zastosowanie, jako miejsce na bronie, amunicję czy apteczki.

Idąc dalej - każdy pojazd mógłby posiadać określoną pojemność bagażową. Do małego hatchbacka zmieścilibyśmy mniej niż do SUV'a. Kolejną mechaniką mogłoby być przechowywanie w aucie pozyskanych rzeczy, np przy okradaniu mieszkań. Pójście w tą stronę skutkowałoby również przywiązaniem większej wagi do własnego samochodu. Jeżelibyśmy go stracili, zniszczyli bądź ktoś by nam go ukradł - stracilibyśmy również cały posiadany w nim sprzęt i towary. 

Okradanie domów i mieszkań

Wątpliwe jest abyśmy otrzymali dostęp do okradania dowolnego domu/mieszkania w mieście. Zamiast tego prawdopodobne wydaje się okradanie mieszkań na "sygnał" od naszego kontaktu/znajomego. W pewnym momencie otrzymujemy telefon z informacją, że warto okraść kilka mieszkań w bogatej dzielnicy. Od nas zależy czy tego dokonamy bądź nie. Od nas zależałoby również to, kiedy dokonamy rabunku. Za dnia, gdy nikogo nie ma w domu, czy w nocy, gdy wszyscy śpią? Biorąc pod uwagę doświadczenie Rockstara w kreacji żyjącego świata w RDR II możliwe że przed wykonaniem rabunku warto by pokręcić się dzień wcześniej po okolicy obserwując np o której godzinie domownicy wychodzą do pracy a o której wracają do domu oraz czy istnieje ryzyko wzbudzenia alarmu

Brak automatycznego "Wanted Level"

Od zawsze w GTA po popełnieniu danego przestępstwa otrzymywaliśmy określony poziom pościgu. Mechanikę tą stara się nieco modyfikować RDR II. Tutaj przed otrzymaniem statusu poszukiwanego, świadek zdarzenia musi powiadomić o tym organy ścigania. Jeżeli go przed tym powstrzymamy - policja się nami nie zainteresuje. Zyskiwalibyśmy w takim przypadku kilkanaście sekund na reakcję przed zyskaniem gwiazdek Wanted Level. Podobną mechanikę wykorzystywało Watch Dogs od Ubisoftu. Oczywiście we współczesnym świecie o wiele trudniej jest powstrzymać świadków. Osoba, która zauważyła nas gdy przykładowo rozjechaliśmy przechodnia szybko chwyci po telefon aby zadzwonić na policję. Poza tym w centrach miast nie brakuje monitoringu. 

 

Poziom ochrony w zależności od naszych poczynań

W RDR II mieszkańcy miast inaczej na nas reagują w zależności od tego jak wyglądamy, czy często wdajemy się w konflikt z prawem. Rozwinięcie tego systemu w GTA VI mogłoby skutkować m.in. zwiększeniem ilości patroli policji na ulicach, podwyższeniem poziomu ochrony w sklepach czy bankach lub częstszym posiadaniem broni przez przechodniów, na skutek naszej agresji czy wywoływania zamieszek. Dokonałeś wcześniej masakry w mieście w wyniku czego położyłeś kilkudziesięciu stróżów prawa? Licz się z tym, że świat będzie o tym pamiętać oraz odpowiednio zareaguje. Na wzór RDR II możemy mieć również czasowo zablokowany dostęp do określonych dzielnic, gdzie mieszkańcy nas od razu rozpoznają i powiadomią policję jak tylko pojawimy się w okolicy. Z drugiej strony - jeżeli  będziemy starać się nie zwracać na siebie uwagi i działać ostrożnie - również miasta będą dużo bardziej przyjaznym miejscem. 

Rabuj kiedy chcesz

Rockstar poszedł krok dalej w tworzeniu otwartego świata w RDR II. Doskonale to widać po dowolności naszych działań w trybie swobodnej eksploracji. Aby obrabować przechodnia, dom czy pasażerów pociągu nie musimy brać udziału w specjalnej dedykowanej temu misji. Możemy tego dokonać w dowolnej chwili

Podobną mechanikę powinniśmy zobaczyć w GTA VI. Wsiadasz do taksówki i w dowolnej chwili możesz wycelować w kierowcę każąc mu oddać całą gotówkę. Wsiadasz do wagonu metra - rozpoczynasz rabunek pasażerów. Podobnie z rabowaniem określonych mieszkań, opisanym we wcześniejszym punkcie. Dodatkowo moglibyśmy być świadkami pewnych zdarzeń okazjonalnych - np do miasta przybywa znany polityk, bogata gwiazda muzyki pop bądź też mają miejsce targi samochodowe z luksusowymi maszynami. To doskonała okazja na wzbogacenie się. 

Kupuj samochody prosto z salonu

Małym detalem ale ciekawym i zwiększającym immersję jest możliwość kupowania towaru bezpośrednio z półek sklepowych w RDR II.

Co powiecie na to, aby w podobny sposób można było kupić (bądź też ukraść) samochód/motocykl w GTA VI? Idziemy do salonu oglądamy auta, możemy wejść do środka, rozejrzeć się a na koniec dokonać zakupu/kradzieży. 


Oceń notkę:
+ +3 -
r e k l a m a

Komentarze (8) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 31
sabaru (Poziom: 31) dodano: 03.11.2018, 15:41
Ja bym chciał zobaczyć odświeżone wszystkie wersje wszystkich map w następnej części.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 53
Majek (Poziom: 53) dodano: 03.11.2018, 18:01
Biorę wszystko co napisałeś w ciemno, chociaż te bronie w bagażniku raczej nie wypalą. Postać w GTA musiałaby nosić karabiny na plecach, co w obecnych czasach nie przejdzie.

W 1900 (i wcześniej) każdy miał wywalone. Mogłeś chodzić z szablą i dubeltówką na wierzchu i nikt z tego afery nie robił. Teraz przejdziesz się po Krakowie z maczetą i już wielkie halo... :P
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 53
omosquito do Majek (Poziom: 53) dodano: 03.11.2018, 18:29
Apropo chodzrnia z bronią po mieście https://wiado(...)3833729a XD
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 36
Officer Mniam do omosquito (Poziom: 36) dodano: 03.11.2018, 21:31
idzie sobie chłop spokojnie a ci się doczepili xd
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
LukiGK1 do Majek (Poziom: 31) dodano: 03.11.2018, 23:34
Majek
Ale chowanie ,,w ciało" bohatera granatników, karabinu snajperskiego, 25 bomb przylepnych i granatów, pięć rodzajów pistoletów i trzy karabiny maszynowe tym bardziej nie wchodzą w grę. :P
Ale do transportu karabinu mogłaby posłużyć walizka. Ale za bardzo zalatuje Hitmanem. :P
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
sabaru do LukiGK1 (Poziom: 31) dodano: 04.11.2018, 11:26
To jest gra. Nie wszystko musi być tak jak w realu.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[193.106.***.***]
qaiofhas do LukiGK1 (Poziom: ) dodano: 04.11.2018, 13:45

LukiGK1 napisał:

Majek
Ale chowanie ,,w ciało" bohatera granatników, karabinu snajperskiego, 25 bomb przylepnych i granatów, pięć rodzajów pistoletów i trzy karabiny maszynowe tym bardziej nie wchodzą w grę. :P
Ale do transportu karabinu mogłaby posłużyć walizka. Ale za bardzo zalatuje Hitmanem. :P

powiedz to wszystkim częścią gta
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[78.21.***.***]
sative do LukiGK1 (Poziom: ) dodano: 10.11.2018, 15:02
abo czemu? to dobry pomysł.
+ 0 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (8 opinii) Skomentuj

Crrooss

Crrooss

Poziom: 44

Ranking: 6

PD: 11946

Platformy

PC (Windows)
PlayStation 4
Android

O sobie

Wielki fan Rockstar Games i wszystkich ich produkcji, z GTA na czele. :)

 

Swoją przygodę z serią GTA rozpocząłem w 2004 roku na GTA 2. Od razu polubiłem tą serię i grając w kolejne części stałem się jej wielkim fanem. Przez wiele lat byłem zwykłym użytkownikiem strony, na przełomie 2013 i 2014 roku rozpocząłem pełnienie funkcji redaktora na GTASite. Od tego czasu tworzę szeroko pojętą treść - zwłaszcza newsy oraz blogi poruszające tematykę zwłaszcza GTA V oraz GTA Online. 

Po odejściu Kuby, od października 2016 roku miałem przyjemność pełnienia funkcji redaktora naczelnego GTASite. Po paru miesiącach postanowiłem odejść ze strony aby pomóc w innym konkurencyjnym projekcie.

Współpracę w rozwoju konkurencyjnej strony zakończyłem w drugiej połowie 2017 roku.

W marcu 2018 postanowiłem wrócić do ekipy GTASite jako redaktor,

 

 

 

Zainteresowania

Gry, motoryzacja, muzyka, filmy, seriale, smartfony, sprzęt

Imię i nazwisko: Mateusz

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 25 lat

PSN ID: DatSheffy

Dołączył: 15.01.2014

Miasto: Gdańsk

GG: 180058

Dałem plusów/minusów: 172/20

Otrzymałem plusów/minusów: 277/38

Napisałem komentarzy: 255

Osiągnięć zdobyłem: 70/142 (49%)

Oceniłem gier: 10

Napisałem blogów: 23

Napisałem recenzji: 1

Założyłem dyskusji: 3

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto V

Gram/Mam: 2 tytuły

Ukończyłem: 11 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.