reklama

Blog użytkownika Sharess

4947VUFO, Franklin i Dune Buggy - Michael z kumplem biorą dragi! Czyli ciekawostek ciąg dalszy... 18.03.2014, 22:46 przez Sharess

Czy ktokolwiek kiedykolwiek i gdziekolwiek pomyślałby, że w GTA - grze, która opiera się głównie na strzelaniu i tym podobnym - pojawią się „zielone ludki”. A jednak - w „piątce” jest bardzo, bardzo dużo rzeczy nawiązujących do nich - począwszy od statków kosmicznych po postaci kosmitów.

Może na początek cofnijmy się kilka lat wstecz, do jednej z części, najmilej wspominanej przeze mnie - do GTA: SA. Jak wiemy wokół tej części wyrosła masa mitów: począwszy od Leatherface'a, Yeti aż po UFO. Gracze bardzo często informowali o tym, że w grze można to wszystko znaleźć. Jak, jak nie trudno się domyślić, były to albo kłamstwa albo mody.



Jedną z najczęściej pojawiających się rzeczy, dotyczących właśnie tego tematu były „tajemnicze światła”. Jedno takie można było znaleźć przy którymś z mostów w San Fierro. Nie było to jednak UFO. Owe światełka pomagały nam w zlokalizowaniu „znajdziek” - w tym przypadku miejsc, które należy sfotografować (Photo Ops).

 

Pliki GTA: SA zostały przejrzane i możemy niemal ze stuprocentową pewnością powiedzieć, że nie ma tam żadnego UFO.
Są jednak rzeczy, które mogą nas zaniepokoić.
Pierwszą z nich jest strefa zamknięta na pustyni - Strefa 69 (nawiązanie do Strefy 51 w Nevadzie, w której podobno badano obcych, co może sugerować, że strefa zamknięta z GTA może mieć jakieś powiązania z kosmitami).
Co może nas zaniepokoić?
Po wejściu do bazy można zauważyć, w ogóle to ciężko jest nie zauważyć, że jedna z wież strażniczych w nocy jest nietypowo oświetlona - nie wiadomo skąd i czym.
To jeszcze nie koniec „tajemniczych świateł”. Po podejściu do drzwi jednego z magazynów można zauważyć, że bije od niego nietypowa, niebieska poświata.
We wnętrzu Strefy 69 nie znajdziemy już nic ciekawego.

 

Na terenach pozamiejskich można spotkać przechodnia (powiązany z mitem „zabójcy z pustyni”, który nie został potwierdzony), który, jeżeli popchniemy go, będzie nam opowiadał różne, dziwne rzeczy dotyczące porwania i spotkania z obcymi. Wygląda on tak:


 

A co dokładnie mówi?
„You know They know” - „Ty wiesz, że Oni wiedzą”
„They're watching us” - „Oni nas obserwują”
„Can't let them take me again” - „Nie pozwolę im znów mnie porwać”
„They know!” - „Oni wiedzą!”
„They're all around us” - „Oni są wokół/wśród nas”
„Oh sure, all they look human” - „O tak, oni wszyscy wyglądają ludzko”
„Green-blooded abomination!” - „Zielono-krwista paskudo!”
„He's one of them!” - „On jest jednym z nich!”
„You can't steal my mind!” - „Nie ogłupisz mnie!”
„You're not gonna probe me again!” - „Nie będziecie mnie znów badać!”

 

Naszym ostatnim nawiązaniem do UFO w GTA: SA, będzie dobrze wszystkim znany, bar UFO „LIL' PROBE'INN” na pustyni. Patrząc na niego już widzimy, że ma on wiele wspólnego z kosmitami i faktycznie. W środku możemy znaleźć zdjęcia statków kosmicznych, spotkań ludzi z istotami pozaziemskimi. Wiele osób spekuluje, że ciała na pustyni należą właśnie do osób, które miały bliskie spotkanie z kosmitami.


 

 


 

Na tyłach baru, na ścianie, wisi mapa San Andreas z zaznaczonymi punktami. Jedni twierdzą, że są to miejsca, w których pojawia się UFO, inni, że to trasa przelotu owych statków. Miejsca były dokładnie badane, ale nic ciekawego w nich nie ma. Na biurku, przed mapą, jest sprzęt do komunikacji, więc może ktoś z tego baru się komunikuje z istotami pozaziemskimi, kto wie. :)

 

Twórcy GTA V, korzystając z tego, że akcja kolejnej odsłony serii będzie się działa w tym samym miejscu, postanowili, by legenda stała się rzeczywistością.

 


 

Pierwsze nasze spotkanie z kosmitami ma miejsce w prologu. Tuż po napadzie, jadąc już samochodem, zbaczamy z trasy przy moście. Pod nim właśnie, w lodzie w rzece, leży/jest/znajduje się zamarznięty kosmita. Tutaj mogą się rodzić pytania: czy przez te kilka lat, dzielących tą misję od czasów obecnych, w których dzieje się reszta misji ten kosmita jakoś się nie wydostał. Wątpliwości te rozwiewa misja „Koniec wojennej ścieżki”, gdzie ponownie odwiedzamy to miejsce. Możemy zobaczyć, że kosmita pozostał na swoim miejscu.

 

 


 

W kolejnej misji - „Franklin i Lamar” - mamy ponowne „spotkanie” z istotami nie z tego świata - aktorami, przebranymi za przybyszów z kosmosu, znajdującymi się na planie filmowym. „Bonus” w tej misji jest także ciekawy:
„Przybywamy w pokoju
Nie zrób krzywdy żadnemu obcemu w studiu filmowym.”
Jeżeli mamy taką potrzebę, możemy w każdej chwili iść na tenże plan filmowy i przyjrzeć się dokładniej obcym, a raczej aktorom w przebraniach.

 

 


 

Gdy już wszyscy kosmici z planu filmowego zostaną wybici (czyt. aż nam się znudzi nękanie ich), możemy postrzelać do „prawdziwych” kosmitów. „Prawdziwych”, bo są to tylko halucynacje w misji „Zielone korzenie”, która jest misją poboczną. Można ją wykonać różnymi postaciami. Co do działania misji przy poszczególnych charakterach nie jestem pewna, ale wykonując ją Michaelem możemy strzelać z miniguna do atakujących nas obcych. Jest to efekt tego, że Michael się zjarał.

 

 


 

Poza tym kolejne spotkanie z „obcą cywilizacją” mamy również w misji „Ktoś wspominał o jodze”.Jest to misja główna, więc trzeba ją wykonać i nie ma możliwości przeoczenia jej, jeżeli przeszło się grę. W misji widzimy Michaela porywanego przez kosmitów na statek w tradycyjny sposób - wciągając go strumieniem światła. Obcy przeprowadzają na nim jakieś badania po czym zrzucają go na miasto. Ponownie jest to efektem działania środków odurzających/halucynogennych.

 

 


 

Tak, zgadliście - to Omega. Siedzi sobie na pustyni (pewnie dlatego jest taki... dziwny). Jest on powiązany z pewną misją poboczną, w której to musimy zebrać pięćdziesiąt części statku kosmicznego. Jeżeli znajdziemy wszystkie części możemy mu je oddać, a on w zamian podaruje nam unikatowy, „kosmiczny” pojazd, którego nie ma nigdzie indziej w grze - Space Docker (zmodyfikowany Dune Buggy), który nie może być modyfikowany w warsztacie, nie licząc możliwości zamontowania kuloodpornych opon. Pojazd posiada szeroki wachlarz klaksonów - zarówno dziwnych jak i śmiesznych, które mają imitować dźwięki wydawane przez statki kosmiczne i inne urządzenia pozaziemskiej cywilizacji.

 

 

 


 

Każdy, kto choć raz odwiedzał Górę Chiliad widział tą mapę/rysunek. Co on oznacza? Najpierw zobaczmy, co na nim mamy. Są tam jakieś pola połączone liniami. Trzy z nich są zdecydowanie większe od reszty. Na pierwszym po lewej widzimy statek kosmiczny, na środkowym pęknięte jajo, a na prawym - postać z, najprawdopodobniej, jetpackiem, znanym nam z GTA: SA. Jak rozumieć ten rysunek?

 

 


 

W oparciu o symbol tzw. Oka Opatrzności, powstała ciekawa interpretacja. Całość została nałożona tak, by środek tego oka był na szczycie góry Chiliad. W samym centrum, czyli na szczycie góry, mamy taras widokowy. Jeżeli dobrze się mu przyjrzymy to zauważymy, że pod nim, na skale, jest rysunek przedstawiający UFO a na tyle, na deskach tarasu mamy napis: „COME BACK WHEN YOUR STORY IS COMPLETE” („Wróć, kiedy twoja historia będzie kompletna” co równa się ukończeniu gry w stu procentach). Co więcej można znaleźć na szczycie? Jeżeli spełnimy trzy warunki: ukończymy grę, będzie padało i będzie trzecia w nocy, a my będziemy na tarasie widokowym powinno pojawić się UFO. I tak się dzieje.

 

 


 

Jakaś krótka charakterystyka tego obiektu:
- ma na sobie napis FIB (rządowy spisek?);
- kiedy podejdziemy bliżej - zaczyna zanikać, jakby było jakimś hologramem;
- jeżeli stojąc bliżej przybliżymy je karabinem snajperskim pojawi się słup białego światła;
- niefizyczne, co łatwo sprawdzić strzelając w nie, np. wyrzutnią rakiet.

 

 


 

Na samej górze naszego Oka Opatrzności, pod numerem 1, znajdziemy na dnie oceanu zatopiony statek kosmiczny (o nim najprawdopodobniej wspominał Omega w misji z częściami statku kosmicznego). Dzięki pewnemu bugowi można wpłynąć pod UFO. Jest to dziura w teksturach, więc nic wielkiego tam nie znajdziemy.

 

 


 

Kolejnym miejscem, do którego się udamy, oznaczony cyfrą 2, jest również dno oceanu, a dokładniej schron, kojarzący się większości ludzi z serialem Lost: Zagubieni. Jesteśmy w miejscu, które oznaczone jest „pękniętym jajem”, więc prawdopodobnie jest to również nawiązanie do filozofii Epsilonu, mówiącej, że świat wykluł się z wielkiego jaja.

 

 


 

Ostatnim wierzchołkiem - numer 3 - jest oczywiście Fort Zancudo. Jest on oznaczony również ikonką postaci z jetpackiem. Baza wojskowa i jetpack? Skądś już chyba to znamy... GTA: SA? Jednak jest jedna różnica: w GTA V nie ma jetpacka. Ale... jest coś ciekawego. Na dachu jednego z bunkrów, w okolicach drugiej w nocy uda nam się dostrzec dziwne światła pochodzące z góry. Około trzeciej staną się one bardzo intensywne. Co do samego bunkra można dodać, że jego winda wskazuje poziom -1, co oznacza, że jest coś jeszcze pod całym kompleksem. Jetpack? Jak wspomniałam wyżej - można jedynie pomarzyć, że coś takiego w ogóle gdzieś jest, a jeżeli jest, to nie zostało jeszcze odkryte. Kilka osób dostało się, za pomocą błędów w teksturach, pod ten bunkier, ale nic nie znaleziono. Być może, jeżeli zakładamy, że da się do niej wejść, teleportuje nas w miejsce niepowiązane z mapą (coś w stylu Liberty City z GTA: SA).

 

 


 

Co powodowało dziwne światła na bunkrze? Nad Fortem Zancudo, na prawie maksymalnej wysokości, znajduje się UFO. W porównaniu do poprzedniego jest ono fizyczne i nie znika, kiedy zbliżymy się do niego oraz wydaje drażniące dźwięki i zamazuje obraz. Ponadto, gdy będziemy za blisko tego obiektu będąc w pojeździe, na chwilę wyłączy nam jego silnik. Jeśli zechcemy wylądować na statku spadochronem, zostaniemy odepchnięci i spadniemy (podobno kilku osobom udało się na nim wylądować, co oczywiście nie da nam żadnych ciekawych możliwości poza wnikliwym przyjrzeniu mu się). Na UFO jest także napis „SEGREGATE”, który, gdy przestawimy litery, da nam „EASTER EGG”. Nie wiem czemu, ale kojarzy mi się to z drugą częścią Harrego Pottera a dokładniej z wydarzeniem w Komnacie Tajemnic, gdzie z imienia, drugiego imienia i nazwiska - Tom Marvolo Riddle - przestawiane są litery i powstaje zdanie „I am Lord Voldemort”. Nie wiem, czy to ma być jakieś nawiązanie, ale wspomnieć zawsze można.

 

Co do teorii Oka Opatrzności to wszystko, ale pozostały nam jeszcze te małe kwadraty z „x”. jeżeli odpowiednio naniesiemy całą mapę na górę Chiliad uzyskamy coś na ten wzór:


 

1 - to oczywiście szczyt góry i malowidło pod tarasem
2 - statek kosmiczny
3 - statek kosmiczny i, uwaga, chmura deszczowa, co może być podpowiedzią odnoście warunków, które muszą być spełnione, by UFO na szczycie się pojawiło
4 - to twarz (Czyja? Podobna do twarzy Jesse'go Pinkmana z Braking Bad, ale nie każdy ją tu widzi)

 


 

Niedaleko znajdziemy także obóz altruistów a w nim wiele rysunków, podobnych do omawianych powyżej. Pod obozem jest także jaskinia, w której najprawdopodobniej składają oni ofiary istotom pozaziemskim, oraz WIĘCEJ rysunków.

 

 


 

Im dalej grzebiemy, tym więcej znajdujemy - wzniesienia w Sandy Schores. Kolorowo, UFO, kolorowo, UFO... W rzeczywistości istnieje coś, na czym owe „wzniesienia” były wzorowane - Góra Zbawienia. Miejsce z GTA jest parodią tego, czczącym przybyszów z kosmosu zamiast Boga. Jest tutaj także rysunek statku kosmicznego z chmurą burzową, identyczny, jak ten z góry Chiliad, masa napisów, dziwny samochód z UFO na dachu oraz... napis 6EQUJ5. Dla niewtajemniczonych: jest to sygnał, pochodzący spoza Układu Słonecznego, odebrany przez radioteleskop Wielkie Ucho, znany jako sygnał WOW!

Poza tym, na zbiornikach, na zachód od Sandy Schores, możemy znaleźć podobne malowidła.

 

 


 

Nad obozem na wysokości podobnej do poprzedniej, znajdziemy kolejny statek UFO. Ma właściwości takie, jak ten nad Fortem Zancudo, ale wygląda zupełnie inaczej. Jest podobny do tego znad góry i z dna oceanu.
 

 

Co do tematu UFO to, oprócz mniejszych ciekawostek, jak naklejka z głową ufoludka w kryjówce Lestera, plakacie z kosmitą na jednej z przyczep, który promuje film „Los Santos 2020”, barem UFO w Vinewood (do którego nie da się wejść, a po dojściu do niego wydaje dziwne dźwięki, kojarzące się z UFO), w którym serwowane są dziwne dania, o których można poczytać na szybach lokalu, nie ma już nic, co więcej znalazłoby się w tym temacie.

 

Dużo, dużo i jeszcze raz DUŻO informacji przekazanych w skrócie.
Mam nadzieję, że nie zanudzilam. :D

 

 


Oceń notkę:
+ +12 -
r e k l a m a

Komentarze (17) Skomentuj Obserwuj

 
Poziom: 24
Sharess (Poziom: 24) dodano: 18.03.2014, 22:50
Jeden z obrazków nie wskoczył, ale każdemu zdarzają się błędy :)
+ +4 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 30
Matri11110 do Sharess (Poziom: 30) dodano: 18.03.2014, 22:53
Jak zwykle świetny artykuł, na główną z tym :D. Fajnie że dzięki tobie zaliczyłem małą lekcję historii z GTA SA. Pozdrawiam.
+ +4 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
Sharess do Matri11110 (Poziom: 24) dodano: 18.03.2014, 22:54
Dziękuję :)
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 18
TheBomb (Poziom: 18) dodano: 19.03.2014, 02:03
Bardzo ladnie to jest opisane. Super robota!
+ +5 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
Sharess do TheBomb (Poziom: 24) dodano: 19.03.2014, 06:08
Dziękuję :D
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 28
Bartex2 (Poziom: 28) dodano: 19.03.2014, 20:59
Dobra robota.
+ +4 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
Sharess do Bartex2 (Poziom: 24) dodano: 20.03.2014, 07:36
Dziękuję :)
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 60
RAFkin (Poziom: 60) dodano: 19.03.2014, 21:57
Coraz lepiej, dłużej i ciekawiej. Oby tak dalej :)
+ +4 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
Sharess do RAFkin (Poziom: 24) dodano: 20.03.2014, 07:37
Dziękuję :D
+ +3 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 51
Kubixxx (Poziom: 51) dodano: 20.03.2014, 14:56
Ładnie napisany tekst. Bardzo wiele wyjaśnia rzeczy no i urozmaicone screenami (niektóre rażą w oczy jakością, ale stwierdzam, że nie są Twojego autorstwa :))

Przyczepiłbym się do jednej rzeczy... Chodzi o GTA San Andreas i czarne worki z ciałami tuż koło Area 69. Rockstar Games wydał wieki temu dwudziestominutowy film, które jest takim wstępem do SA (na YT GTA SA Introduction - z tego co pamiętam jest również PL wersja :) ) Po obejrzeniu na pewno będziesz wiedzieć co mam na myśli. Ogólnie super i na pewno Twój wpis zostanie wyróżniony jak nie na głównej to na pewno w kolejnym GTASite Offline :)
+ +5 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
Sharess do Kubixxx (Poziom: 24) dodano: 20.03.2014, 17:44
Co do SS masz racje, ale usprawiedliwię się brakiem "piątki" na półce (niestety). Nie trudno się domyślić, że oczekuję wersji PC.
Filmiku nie widziałam, przyznam szczerze, ale postaram się to nadrobić (tyle lat w niewiedzy :c).
Dzięki wielkie za uwagi - każda jest dla mnie ważna i każda uczy. :)
Cieszę się, że, pomimo uwag, tak dobrze zostalo to odebrane. :D
+ +5 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 31
Matiman7 (Poziom: 31) dodano: 22.03.2014, 14:43
Dobry materiał, czekam na następne :)
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 24
Sharess do Matiman7 (Poziom: 24) dodano: 23.03.2014, 10:11
Dziękuję :D
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 21
cwiercfunciak_z_serem (Poziom: 21) dodano: 31.03.2014, 16:42
No proszę. Trójkąt i oko illuminati zawitało do GTA ;)
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 19
Diego Mendez (Poziom: 19) dodano: 05.08.2014, 09:17
Ufo i kosmici gdzies tam na pewno sa niewazne czy w realu czy w gta v bo przeciez pare lat temu amerykanska sonda odnalazla trzecie slonce czyli gwiazde ktory gorowala nad tatoin w gwiezdnych wojnach okazlala sie prawdziwa wiec czemu kosmitow ma nie byc, a jakby nie bylo to by ludzie nie zglebiali takich teorii pozdr-Diego...
+ +2 - [Cytuj] [Odpowiedz]
[87.205.***.***]
sandor139 (Poziom: ) dodano: 15.11.2014, 03:41
SEGREGATE mi się kojarzy z jakiegoś powodu ze Star Gate, a nie Easter Egg, choć to w ogóle nie pasuje.
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]
 
Poziom: 13
KOleś000 (Poziom: 13) dodano: 15.09.2015, 22:45
Fajny artykuł, świetnie się go czyta. Szkoda tylko, że parę zdjęć już padło :P
+ +1 - [Cytuj] [Odpowiedz]

Komentarze (17 opinii) Skomentuj

Sharess

Sharess

Poziom: 24

Ranking: 85

PD: 2398

Platformy

PC (Windows)
Android

O sobie

Ludzie twierdzą, że jestem psychopatką.

Zainteresowania

Głównie gry wideo, ale również rysuję, czytam książki oraz piszę opowiadania. Nie pogardzę dobrym filmem. ;)

Płeć: Kobieta

Dołączył: 15.01.2014

Dałem plusów/minusów: 94/1

Otrzymałem plusów/minusów: 164/1

Napisałem komentarzy: 80

Osiągnięć zdobyłem: 41/142 (29%)

Oceniłem gier: 6

Napisałem blogów: 8

Napisałem recenzji: 0

Założyłem dyskusji: 0

Aktualnie gram w: Grand Theft Auto: Episodes From Liberty City

Gram/Mam: 6 tytułów

Ukończyłem: 6 tytułów

X

Informujemy, że strona www.gta.net.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.